Dino uruchomiło 16 nowych sklepów w I kw.

Sieć Dino podała, że ma już 1257 sklepów. W tej liczbie mieszczą się także 23 placówki czekające na otwarcie.

– W I kw. 2020 r. Dino Polska zakończyła proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów, z czego uruchomionych zostało 16 sklepów, a 23 oczekują na otwarcie –  poinformowało Dino w komunikacie. –  Rok wcześniej, w I kw. 2019 r., uruchomione zostały 33 nowe sklepy.

Czekające na otwarcie sklepy to placówki, których proces uzyskiwania zgód na uruchomienie od organów państwowych został opóźniony z uwagi na sytuację epidemiologiczną lub których otwarcie zostało tymczasowo wstrzymane przez spółkę. Wspomniane 1257 obiektów ma łączną powierzchnię sprzedaży wynoszącą 487,1 tys. mkw.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku przychody ze sprzedaży Dino Polska osiągnęły poziom 7,6 mld zł, czemu towarzyszył także wzrost sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) na poziomie 11,6%. W 2019 r. spółka otworzyła 243 nowe markety, dzięki czemu na koniec grudnia pod szyldem Dino na terenie całej Polski funkcjonowało 1 218 placówek. Rozpoczęła też budowę piątego centrum logistycznego. Na inwestycje Dino w 2019 r. przeznaczyło 827,8 mln zł, co stanowi wzrost o 31% w stosunku do 2018 r.

13 marca, tuż przed wprowadzeniem stanu epidemii Grupa Dino informowała, że planuje na 2020 r. nakłady inwestycyjne związane z dalszym rozwojem rzędu 950 mln zł.

– Chcielibyśmy utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju. Widzimy dużo miejsca do zagęszczania sieci w południowo-zachodniej Polsce i do dynamicznej ekspansji w pozostałych województwach. Zgodnie z dotychczasową polityką całość generowanych zysków chcielibyśmy przeznaczyć na dalszy rozwój. Jesteśmy przygotowani do tego, aby w 2020 r. liczba otwarć sklepów Dino rosła w podobnym tempie jak rok wcześniej. Równolegle do rozwoju sieci pracujemy nad utrzymaniem wysokiego wzrostu sprzedaży LfL i nad dalszą poprawą rentowności – komentował wówczas prezes Dino Szymon Piduch.

Magdalena Weiss 2525 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.