Pandemia nie zwalnia branży budowlanej

Materiały zamawiane są online.

W tym roku sezon remontowy zbiegł się z pandemią koronawirusa, co utrudniło pracę marketom budowlanym i ich klientom. Wiele sklepów stacjonarnych wprowadziło szereg ograniczeń, by zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom i klientom. Ci ostatni w obecnej sytuacji chętniej po zakupy wybierają się jednak do sklepów internetowych. Z danych serwisu Ceneo.pl wynika, że zainteresowanie materiałami budowlanymi wzrosło w ostatnich tygodniach średnio o 30% w porównaniu do ubiegłego roku. 

Podłogi, farby i tapety w czołówce

Polacy remontujący swoje nieruchomości szukają w sklepach internetowych przede wszystkim materiałów do wykończenia wnętrz. W marcu na Ceneo.pl rekordowy wzrost notują takie kategorie jak Tapety, gdzie zainteresowanie ofertami zwiększyło się o ponad 60% niż przed rokiem. Tuż za nimi były produkty z takich kategorii jak panele podłogowe i farby, gdzie ruch jest większy o blisko 50%. Eksperci prognozują, że choć sytuacja na rynku jest dynamiczna, to taki trend może się utrzymać przynajmniej przez kilka tygodni. Klienci jeśli nie muszą, po prostu nie ryzykują.

Ceneo.pl zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt, który zmienia się w dobie pandemii koronawirusa – sposób dostawy - w ostatnich tygodniach najchętniej wybieranymi sposobami dostawy produktów były firm kurierskie i paczkomaty. Mniej popularne stają się punkty odbioru przesyłek.

Warto przypomnieć, że wielu dostawców realizuje swoje usługi bez większych zakłóceń. Dodatkowo firmy kurierskie wprowadziły szereg rozwiązań, które dla bezpieczeństwa klientów i kurierów pozwalają ograniczyć ze sobą kontakt lub całkowicie go wykluczyć.

Ceneo.pl to porównywarka cen i jeden z największych serwisów e-commerce w Polsce, skupiający ponad 18 000 sklepów internetowych.

Przypomnijmy, że do tej pory sklepy budowlane - również te stacjonarne zlokalizowane w centrach handlowych - mogły działać bez żadnych zakłóceń. W tym tygodniu rząd zdecydował jednak, że w weekendy muszą one być zamykane (mogą działać jedynie w dni robocze). Wszystko dlatego, że w soboty tysiące Polaków - nie zważają na obostrzenia - udawało się do tych placówek na rodzinne zakupy.

Ilona Mrozowska 3586 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.