Dobre praktyki Spar w Polsce globalnym wzorem

Spar International rekomenduje wdrożenie działań podjętych przez sieć Spar w naszym kraju związanych z epidemią koronawirusa, jako wzór we wszystkich krajach, w których działa.

Pakiet dobrych praktyk wdrożony przez Wasz Sklep Spar obejmuje bezpieczeństwo klientów i pracowników oraz system komunikacji.

W sklepach Spar w związku z pandemią obowiązuje jeszcze częstsza dezynfekcja stanowisk pracy, kas i terminali. We współpracy ze Spar International zorganizowano import dodatkowych środków higienicznych, m.in.: maseczek na twarz, jednorazowych rękawiczek, plastikowych fartuchów, środków do dezynfekcji i mydeł. Sieć zamówiła także specjalne przyłbice na twarz, które są dystrybuowane do zespołów pracujących w sklepach Spar. Odbywają się szkolenia w zakresie procedur, wprowadzono także rotacyjne zmiany załogi sklepów oraz skrócenie godzin pracy.

Wasz Sklep Spar rozpoczął także montaż barier ochronnych wykonanych z płyt pleksi dla zwiększenia bezpieczeństwa pracowników sklepów oraz klientów. Osłony – dostarczane do sklepów w ramach zaopatrzenia z magazynu centralnego – zostaną wdrożone nie tylko na stanowiskach kasjerów, ale także przy stoiskach z wędlinami i serami oraz przy kasach alkoholowych.

Natomiast w sklepach, które przed rebrandingiem działały pod szyldem Piotra i Pawła – z uwagi na ich wielkość – bariery ochronne montowane są przy 3 kasach głównych, przy stoisku informacyjnym i punkcie monopolowym oraz przy cukierni. Obok lad z wędlinami i serami na podłodze zaznaczone są miejsca, w których stanąć może obsługiwany klient – tak, aby oddzielała go od pracownika sklepu osłona z pleksi.

Dla bezpieczeństwa klienta w sklepach Spar partnerom zarekomendowano ograniczenie ekspozycji produktów na wagę – w sklepach owoce i warzywa będą dostępne we wcześniej przygotowanych opakowaniach i zachęca się klientów do wyboru pakowanych artykułów spożywczych. Priorytetem Spar jest także utrzymanie nieprzerwanych i wyczerpujących dostaw produktów kluczowych.

Wszystkie działania podejmowane przez Wasz Sklep Spar komunikowane są klientom w sposób syntetyczny, przy wykorzystaniu lokalnych komunikatów o silnym natężeniu. Wasz Sklep Spar obecny jest na stronach internetowych www.spar.com.pl i www.piotripawel.pl oraz na portalach społecznościowych tj. Facebook i Instagram. Wspiera się również komunikacją przez BLIX, YouTube, sms, lokalne radia, radiowęzeł i ekrany w sklepach, plakaty oraz ulotki.

Joanna Hamdan 10796 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.