Giełda w Broniszach działa
Żeby ograniczyć powstawanie skupisk ludzkich, Warszawski Rynek Rolno-Spożywczy w Broniszach wydłużył czas pracy systemu wjazdowego. Przesunął też najemcom termin płatności faktur.
Zarząd Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego w Broniszach zapewnia, że w porozumieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Powiecie Warszawskim Zachodnim przeprowadził szereg działań mających na celu zminimalizowanie ryzyka zakażenia wirusem COVID-19. Powołano zespół składający się z członków zarządu i dyrektorów biur, mający na celu monitorowanie sytuacji związanej z obecnością koronowirusa w Polsce i współpracą ze służbami sanitarnymi.
Spółka na wdrożyła wszystkie zalecenia Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia. W szczególności nacisk położony został na:
1. Regularność i staranność sprzątania toalet, pomieszczeń socjalnych i innych pomieszczeń często używanych przez klientów i pracowników rynku. Zwiększono częstotliwość prac serwisowych i nadzór nad stanem higienicznym.
2. Przeprowadzono akcję informacyjną promującą regularne i dokładne mycie rąk, zachowywanie bezpiecznej odległości pomiędzy rozmówcami i innych zachowań mających na celu nie dopuszczenie do zakażenia.
3. Pracownicy Rynku przeprowadzili ponadplanowy audyt mający na celu zwrócenie szczególnej uwagi na czystość powierzchni handlowych i konieczność przeprowadzenia dezynfekcji i częstszego mycia powierzchni handlowych.
4. Wprowadzono nadzór nad przestrzeganiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gastronomicznej na terenie Rynku. Funkcjonujące placówki gastronomiczne prowadzą sprzedaż produktów gotowych wyłącznie na wynos.
5. Wprowadzono udogodnienia dla klientów Rynku po przez wydłużenie czasu pracy systemu wjazdowego, a tym samym uzyskano efekt zminimalizowania powstawania skupisk ludzkich.
6. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia zawieszono do odwołania funkcjonowanie Warszawskich Targów Antyków.
7. Wprowadzono w Spółce zdalny i rotacyjny system pracy mający na celu ograniczenie potencjalnych zakażeń wśród pracowników.
8. Wyposażono pracowników w środki ochrony osobistej, takie jak: rękawice, płyny dezynfekcyjne, a tam gdzie jest to konieczne zabezpieczenie twarzy.
9. Wprowadzono ograniczenia w kontakcie bezpośrednim pracowników administracyjnych i Biura obsługi klienta z klientami.
10. Przeprowadzone dodatkowe szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
11. Wyposażono stanowiska pracy w płyny do dezynfekcji powierzchni dotykowych.
12. Wyposażono hale handlowe w dozowniki z płynem odkażającym dla wszystkich klientów-użytkowników Rynku.
Bronisze zapewniają, że utrzymują też stały kontakt i współpracę z najemcami i służbami sanitarnymi. Warto przypomnieć, że Warszawski Rynek Rolno-Spożywczy przesunął najemcom terminy płatności faktur za marzec na 16 kwietnia z 18 i 19 marca, a za kwiecień na 24 kwietnia. Wprowadził też rabaty dla najemców.
Jednocześnie zarząd rynku przypomina, że z raportu Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) wynika, że bazując na doświadczeniach z poprzednich wybuchów SARS nie stwierdzono możliwości przenoszenia koronawirusa poprzez żywność w tym świeże warzywa i owoce.
– Zachęcamy więc do spożywania warzyw i owoców, ponieważ tylko zdrowy, dobrze odżywiony organizm jest w stanie poradzić sobie z infekcjami wirusowymi. Należy jednak pamiętać o podstawowych zasadach higieny czyli myciu warzyw i owoców w ciepłej wodzie z dodatkiem kropli detergentu. Jest to ważne, ponieważ detergent np. mydło w płynie zlikwiduje napięcie powierzchniowe wody i znacząco poprawia efektywność mycia – przypominają przedstawiciele giełdy.

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.
Komentarze