Lidl przekazuje 1 mln zł na służbę zdrowia i seniorów

Lidl Polska łączy siły z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy i Caritas Polska w walce z pandemią koronawirusa. Firma przekaże milion złotych, a także pomoc rzeczową, na rzecz organizacji, które wspierają służbę zdrowia oraz tych najbardziej potrzebujących - seniorów i chorych dzieci.

Sieć zapewnia, że wszystkie sklepy i centra dystrybucyjne pozostaną otwarte, a w trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników zostały wprowadzone specjalne procedury dotyczące higieny.

 - Jednak wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak ogromnych środków potrzeba by stawić czoła pandemii, która dotyka nas wszystkich. Dlatego Lidl Polska postanowił przekazać 1 000 000 zł na walkę z COVID-19 – usłyszeliśmy w centrali Lidl Polska.

Firma już przekazała 500 000 zł na rzecz funduszu interwencyjnego do walki z koronawirusem utworzonego przez Fundację WOŚP. Za jego pośrednictwem będą możliwe natychmiastowe zakupy niezbędnego sprzętu medycznego a także testy na koronawirusa, Fundacja WOŚP kupiła już 157 kadriomonitorów, 150 łóżek na oddziały intensywnej opieki medycznej za ponad 4 000 000 zł, a także 50 000 Indywidualnych Pakietów Ochrony Biologicznej (IPOB).

- Wszystkie nasze zakupy konsultujemy z Ministerstwem Zdrowia - zapewnia Jurek Owsiak, prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Kolejne 500 000 zł Lidl przekazuje do Caritas Polska. Środki te mają zostać przeznaczone na zakup respiratorów dla dzieci i kobiet w ciąży przebywających w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie oraz żywność dla seniorów. Dodatkowo sieć już przekazała żywność do Cartias poznańskiego i gorzowsko-zielonogórskiego, które rozdystrybuują ją wśród tych najbardziej potrzebujących.

 - Jako Lidl Polska uważamy, że strategiczne i ustrukturyzowane wspólne działanie z partnerami pomoże przynieść wymierne skutki. Lokalnie także podejmujemy kolejne działania na rzecz zaangażowanych w działania na rzecz walki z COVID-19 organizacji – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications, Lidl Polska.

 

Katarzyna Pierzchała 3463 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.