Lidl wprowadza kasy pierwszeństwa dla służby zdrowia i seniorów

Dyskonter rusza z kampanią informacyjną, w której prosi klientów o zachowanie środków ostrożności. Ponadto firma udostępnia kasy pierwszeństwa m.in. lekarzom i pielęgniarkom, a seniorzy będą obsługiwani przez kasjerów priorytetowo.

Z myślą o ochronie pracowników firma dotychczas zamontowała specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi przy stanowiskach kasowych, a na podłogach zostały wyznaczone bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce. W sytuacjach, gdy jest to konieczne, ograniczana jest również liczba klientów przebywających w sklepie w jednym momencie. W części obiektów skrócone zostały godziny pracy.

 Kasy pierwszeństwa

Seniorzy ze względu na obecną sytuację oraz stan zdrowia, znajdujący się w grupie podwyższonego ryzyka, powinni ograniczyć wychodzenie z domu do minimum, dlatego ta grupa klientów podczas zakupów w sklepach Lidl będzie obsługiwana przez kasjerów priorytetowo. Sieć umożliwia też pracownikom w wieku 65+ zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy – wysokość pensji osób, które skorzystają z tego rozwiązania, pozostanie niezmieniona.

Ponadto sieć udostępnia kasy pierwszeństwa wolontariuszom wspierającym seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, pracownikom sektora opieki medycznej (lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, ratownikom medycznym) oraz przedstawicielom pozostałych służb (strażakom, policjantom, żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej czy strażnikom miejskim) niosącym pomoc osobom starszym lub tym przebywającym na kwarantannie.

Nowa kampania informacyjna

W najnowszej kampanii Lidl za pośrednictwem spotów radiowych i telewizyjnych oraz gazetki produktowej zwraca się również do swoich klientów. Sieć zaprasza na bezpieczne zakupy w swoich sklepach, jednocześnie przypominając o środkach ostrożności, o których należy teraz pamiętać. Przy taśmie w strefie wypakowywania zakupów przy kasach fiskalnych („strefa X”) powinna przebywać wyłącznie jedna osoba, a pozostali klienci stojący w kolejce powinni pamiętać o zachowaniu 1-1,5 metra odległości między sobą. Obecnie Lidl Polska zamieszcza w sklepach kolejne oznaczenia poziome i pionowe, które pomogą klientom zachować bezpieczną odległość między sobą.

W spocie telewizyjnym Lidl zachęca również do płatności bezgotówkowych – przy pomocy kart bankowych czy telefonu komórkowego. Dzięki współpracy z eService we wszystkich sklepach Lidl można skorzystać z możliwości płatności zbliżeniowej do 100 zł bez konieczności wpisywania kodu PIN. Lidl Polska pracuje także nad funkcjonalnością Lidl Pay, która umożliwi dokonywanie transakcji mobilnych. Obecnie sieć prowadzi testy funkcjonalności Lidl Pay wśród pracowników i ich rodzin (tzw. faza Family&Friends).

Testem objęto blisko 200 sklepów Lidla w województwie wielkopolskim oraz mazowieckim. Już wkrótce wszyscy klienci będą mogli przy pomocy jednego skanowania zapłacić za zakupy oraz skorzystać z rabatów dostępnych dla użytkowników Lidl Plus, oszczędzając przy tym czas oraz wspierając swoje bezpieczeństwo poprzez mniejszą ekspozycję na kontakt z urządzeniami. W sklepach sieci emitowane są również komunikaty przypominające wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS) dotyczące np. prawidłowego mycia rąk czy stosowania zasad ochrony podczas kichania czy kaszlu.

 

Katarzyna Pierzchała 3548 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.