Aldi z kolejnymi obostrzeniami

Na okres zagrożenia koronawirusem (do odwołania) we wszystkich sklepach sieci w Polsce od środy 25 marca wprowadzona jest praca rotacyjna oraz przerwa techniczna w godzinach od 14:00 do 14:30.

W tym celu pracownicy każdego ze sklepów są podzieleni na dwa niezależne zespoły, które nie mogą się spotykać i pracują rozdzielone przerwą techniczną, w trakcie której sklep jest zamknięty dla klientów. Ze względów bezpieczeństwa pracownicy Aldi nie mogą zmieniać zespołów, do których zostali przypisani.

Analogiczną zasadę pracy zmianowej Aldi wdrożyło także dla pracowników biurowych i w magazynie centralnym.

- Ograniczenie bezpośredniego kontaktu pracowników z różnych zmian ma zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa, w myśl ogólnie stosowanych zasad bezpieczeństwa. Wprowadzona przerwa techniczna będąca konsekwencją tej regulacji przeznaczona jest między innymi na dezynfekcję sklepu - stanowisk pracy, pomieszczeń socjalnych i przestrzeni sprzedażowej - mówi Agata Biernacka, kierownik działu komunikacji i PR w Aldi Polska.

W związku z panującą obecnie sytuacją, sieć podjęła również decyzję o ujednoliceniu godzin otwarcia we wszystkich sklepach. O godzinę skrócony został czas pracy wybranych sklepów, które dotychczas m.in. ze względu na lokalizację w galeriach handlowych, miały dłuższe godziny otwarcia. Sklepy Aldi otwarte są od poniedziałku do soboty w godzinach 7:00-14:00, (przerwa techniczna 30 min ), 14:30-21:00. W niedzielę handlową funkcjonować będą bez przerwy technicznej w godzinach 9:00-18:00. Ponadto, sieć przygotowała gotową do wdrożenia procedurę limitowania ilości osób w sklepie, testowaną w ubiegłym tygodniu w kilku lokalizacjach.

Dotychczas w związku z rozprzestrzeniającym się wirusem wszystkie sklepy Aldi zostały zaopatrzone w specjalne instrukcje bezpieczeństwa dla klientów.

Przy stanowiskach z warzywami, owocami oraz pieczywem zagwarantowane zostały jednorazowe rękawiczki, które pozwalają na ograniczenie bezpośredniego kontaktu z produktami, podłogi i boki kas oklejane są taśmami wyznaczającymi bezpieczne odległości. W sklepach znajdują się plakaty informacyjne, a także emitowane są komunikaty głosowe o zachowaniu środków ostrożności. Sieć jako pierwsza w branży dołączyła do akcji #zostańwdomu i również w kampanii radiowej zachęca klientów do skracania czasu zakupów lub pozostania w domu. Ponadto Aldi podjęło także decyzję o wstrzymaniu kontroli na parkingach przy swoich sklepach i poinformowało o niej ich zarządców.

Joanna Hamdan 10796 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.