8 rad, jak bezpiecznie nadać i odebrać przesyłkę

Firma Sendit podpowiada jak postępować w dobie koronawirusa.

1. Zachowaj bezpieczną odległość

Zgodnie z oficjalnymi informacjami wirus przenosi się drogą kropelkową. Dlatego ważne jest, aby zachować przynajmniej 1 – 1,5m odległości od osoby, która kaszle, kicha lub wyraźnie źle się czuje.

2. Myj często ręce mydłem i ciepłą wodą

Przed przygotowaniem przesyłki do nadania umyj dokładnie ręce mydłem i opłucz ciepłą wodą. Dzięki temu przekazując paczkę kurierowi, zminimalizujesz prawdopodobieństwo ewentualnego rozprzestrzeniania się wirusa.

3. Przygotuj wszystkie niezbędne dokumenty do nadania

Upewnij się, że wydrukowałeś i przygotowałeś wszystkie niezbędne dokumenty do przekazania kurierowi. Dzięki temu skrócisz czas waszego spotkania.

4. Unikaj bezpośredniego kontaktu

Zgodnie z wytycznymi instytucji sanitarnych, unikaj bezpośredniego kontaktu w formie witania się przez podanie rąk oraz przekazywania – w trakcie składania podpisów – telefonów, komputerów mobilnych czy długopisów.

5. Sugeruj lub wybieraj bezgotówkową formę usługi

Jeśli prowadzisz sklep, sprzedajesz coś online, to zawsze sugeruj swojemu adresatowi, aby wybrał bezgotówkową formę zapłaty za produkt. Jeśli nie zdecyduje się na zapłatę z góry, to zaproponuj bezgotówkową formę usługi „pobranie” (COD).

6. Nadawaj najlepiej w punkcie

Udając się do miejsca, w którym chcesz nadać przesyłkę, pamiętaj, aby zawsze stosować się do przepisów i zaleceń wprowadzonych przez właściciela punktu nadawczego.

7. Wybieraj dostawę „do punktu”

Jeśli to ty jesteś odbiorcą przesyłki, staraj się w miarę możliwości wybierać dostawę “do punktu”. Najlepsze rozwiązania to takie, w których ograniczamy kontakt z drugim człowiekiem do minimum.

8. Bądź miły dla kuriera

Pamiętaj, że kurier, który przyjeżdża odebrać lub dostarczyć twoją przesyłkę naraża się na utratę zdrowia prawdopodobnie w większym stopniu niż ty. Dlatego bądź miły, podaruj uśmiech, życz przede wszystkim zdrowia i udanego dnia.

Sendit to pośrednik usług kurierskich oraz właściciel platformy Sendit.pl, umożliwiającej zamawianie usług kurierskich na terenie kraju oraz nadanie i odebranie przesyłki w dowolnym, wybranym przez klienta punkcie. W skład sieci partnerskich wchodzą m.in. saloniki Kolporter, sklepy Żabka, kioski RUCHu, stacje Orlen i Lotos czy placówki Poczty Polskiej.

Katarzyna Pierzchała 3526 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.