Eurocash: na zwiększonych obrotach

Eurocash nie rozważa na razie udostępnienia hurtowni klientom końcowym. Centra dystrybucyjne pracują jednak na zwiększonych obrotach.

W Austrii jedna z sieci hurtowni cash & carry podjęła decyzję o dopuszczeniu do zakupów konsumentów. Zapytaliśmy największego polskiego hurtownika, czy rozważa taki krok.

– Nasi klienci, a więc właściciele niezależnych sklepów spożywczych, rozlokowani w całym kraju, są najbliżej konsumentów. Zadaniem hurtowni cash&carry, podobnie jak innych naszych formatów hurtowych, jest zatem zapewnienie towarów dla sklepów, nie bezpośrednio dla konsumenta – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash. – Chciałbym podkreślić, że my w całej tej sytuacji mamy do odegrania bardzo istotną rolę wobec konsumentów właśnie. Jesteśmy największym dystrybutorem żywności w kraju. Każdego dnia docieramy do ponad 80 000 przedsiębiorców prowadzących małe i średnie sklepy detaliczne. Łącznie około 10% żywności sprzedawanej w polskich sklepach przechodzi przez nasze centra dystrybucyjne i hurtownie.

Informuje także, że hurtownie i centra dystrybucyjne Eurocashu w całym kraju pracują na zwiększonych obrotach. W tym tygodniu dostawy do sklepów są cały czas na wyższym poziomie niż zazwyczaj, ale już nieco niższe niż pod koniec ubiegłego tygodnia.

Natomiast o godzinach otwarć sklepów decydują ich właściciele – klienci Eurocashu. Sama grupa w przypadku sklepów, które do niej należą skróciła godziny ich otwarcia, gdyż  część pracowników zostaje w domach z uwagi na opiekę nad dziećmi, ale zapewnia, że utrzymuje ciągłość zaopatrzenia i sklepy funkcjonują normalnie.

– Zdecydowane skoki mają miejsce w wybranych kategoriach produktowych. My nazywamy je tzw. produktami podstawowymi i chodzi tutaj np. o mąkę, cukier, ryż – informuje Jan Domański. – Obserwujemy również spory wzrost sprzedaży produktów świeżych, takich jak mięsa i wędliny. Generalnie, sprzedaż wszystkich kategorii produktowych rośnie.

Warto dodać komentując sprzedaż – że wg danych CMR – w tygodniu, w którym ogłoszono zamknięcie szkół wartość sprzedaży sklepów do 300 mkw. była wyższa niż tydzień wcześniej, do czego przyczynił się głównie wzrost średniej wartości paragonu.

Eurocash raportuje również wzrost płatności kartami płatniczymi.

– My w naszych zaleceniach dla właścicieli sklepów, z uwagi na wspólne bezpieczeństwo, zachęcamy do rozliczeń pozagotówkowych – zarówno między nami, jak i w samych sklepach. Sprzyjają temu również inne firmy, np. banki i operatorzy kart płatniczych, którzy zwiększają limity płatności bezgotówkowych – informuje spółka.

Zarząd Grupy Eurocash powołał zespół ds. COVID-19, który zajmuje się kluczowymi dla spółki obszarami: koordynacją działań oraz Centralnymi Biurami, Logistyką, Hurtem i Detalem. Zespół podejmuje strategiczne decyzje we wsparciu wszystkich obszarów biznesowych w zakresie tematyki COVID-19. Zespół współpracuje z Głównym Inspektorem Sanitarnym i na bieżąco wdraża jego zalecenia oraz regulacje.

– W przypadku hurtowni wprowadziliśmy odpowiednie procedury i zasady pracy zgodne z zaleceniami GIS i Ministerstwa Rozwoju. Ponadto, prowadzimy pomiar temperatury ciała pracowników hurtowni i centrów. Do pracy nie są dopuszczane osoby chore lub z objawami chorobowymi. Wprowadziliśmy regularną dezynfekcję wózków widłowych i paleciaków, a także pomieszczeń socjalnych, toalet, przestrzeni wspólnych, jadalni itd. – informuje Eurocash.

W hurtowniach obowiązuje zakaz wstępu osób postronnych. Do magazynów nie mają wstępu również pracownicy biurowi. Firma prowadzi również dokładny rejestr osób wchodzących do magazynu. Ograniczono wizyty kierowców, pracownicy hurtowni i centrów pracują na dużej powierzchni, jednak zobligowani są do zachowania bezpiecznej odległości.

Dla wszystkich pracowników i klientów – właścicieli sklepów detalicznych – Eurocash prowadzi na bieżąco kampanię informacyjną nadzorowaną przez ww. zespół ds. COVID-19. Stworzono specjalne infolinie dla obu grup, gdzie można uzyskać potrzebną pomoc i zalecenia. Dla bezpieczeństwa konsumentów i pracowników sklepów zrzeszonych w  ramach sieci Delikatesy Centrum zaczęto instalować przy kasach rozwiązania ochronne z płyt pleksi. Ponadto część pracowników biurowych może skorzystać z opcji pracy zdalnej. Spółka organizuje również specjalne cykliczne webinaria zarządu dla pracowników na temat epidemii.

Magdalena Weiss 2425 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.