Największe sieci z ukłonem w stronę seniorów

Biedronka, Tesco, Kaufland - sieci tak organizują pracę w swoich sklepach, aby ułatwić w nich zakupy osobom starszym, najbardziej zagrożonym zarażeniem koronawirusem.

Akcje mają umożliwić osobom z grupy podwyższonego ryzyka szybkie i sprawne zrobienie zakupów. Dzięki temu będą mogli szybciej wrócić do domu i będą mniej narażeni na zarażenie koronawirusem.

Od wtorku 24 marca we wszystkich marketach sieci Kaufland wydzielone zostały specjalne kasy dla osób 65+.

- Mamy świadomość, że w obecnej sytuacji epidemiologicznej codziennie wykonywane czynności mogą stanowić dodatkowe wyzwanie dla osób starszych. Mając to na uwadze, zdecydowaliśmy się wprowadzić rozwiązanie, które pozwoli seniorom zrobić zakupy szybciej i wygodniej, a tym samym ograniczy ewentualny stres z tym związany - mówi Maja Szewczyk z działu komunikacji korporacyjnej sieci Kaufland.

To kolejne rozwiązanie, na które w ostatnim czasie zdecydował się Kaufland w związku z epidemią koronawirusa.

Tesco też wprowadziło specjalne godziny podczas których osoby starsze mogą spokojnie zrobić zakupy. Akcja rozpoczyna się we wtorek 24 marca i będzie prowadzona codziennie we wszystkich sklepach Tesco w Polsce między 9.00 a 10.00. W trakcie specjalnych godzin sklepy Tesco pozostaną otwarte dla wszystkich klientów, ale sieć handlowa prosi swoich pozostałych klientów o zrozumienie i ustępowanie pierwszeństwa osobom starszym w wyznaczonym czasie.

- Jesteśmy w pełni skoncentrowani na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym pracownikom i klientom. Wiemy też, że wśród naszych klientów są osoby wymagające od nas wszystkich szczególnej uwagi. Wprowadzając specjalną godzinę każdego dnia chcemy umożliwić im zrobienie niezbędnych zakupów i zapewnić komfort oraz bezpieczny dostęp do potrzebnych produktów - tłumaczy Daria Kulińska, dyrektor ds. komunikacji w Tesco Polska.

Również Biedronka wprowadza pierwszeństwo wejścia seniorów do sklepu w pierwszej godzinie od otwarcia, a także pierwszeństwo obsługi przy kasie na każdą prośbę osoby starszej. Wszystko to pod hasłem „Czas na pomaganie seniorom 65+”. To nie wszytko. Od wtorku 24 marca w sklepach sieci są umieszczane specjalne skrzynki i gotowe do wypełnienia proste formularze. Każdy senior, który potrzebuje pomocy w zrobieniu zakupów, a także każda osoba gotowa pomagać, może wypełnić taki formularz i zostawić w skrzynce.

Obie grupy mogą też się zgłosić za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta sieci Biedronka dzwoniąc pod numer 22 205 33 00. Wolontariusze mogą się także zarejestrować poprzez formularz na www.biedronka.pl. W ten sposób Biedronka chce stać się łącznikiem między potrzebującymi seniorami i osobami, które mieszkają w ich sąsiedztwie i chcą nieść pomoc. Sieć planuje również współpracę z innymi organizacjami, które są gotowe pomagać seniorom w zakupach, tak by jak najwięcej osób miało zapewnioną tę możliwość.

Joanna Hamdan 10490 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.