Klienci z Irlandii wydali 316 mln euro na artykuły spożywcze w ciągu jednego tygodnia

Takie są najnowsze dane ujawnione przez firmę Nielsen.

Liczba ta stanowi wzrost wydatków na artykuły spożywcze o 2,4% w porównaniu z poprzednim tygodniem i wzrost o 7,6% w porównaniu z tym samym tygodniem w 2019 r.

Sprzedaż produktów dla zdrowia i urody wzrosła o 35% rok do roku w ciągu jednego tygodnia, podczas gdy artykuły gospodarstwa domowego wzrosły o 31%.

Największą sprzedaż w tym kraju - bo aż o ponad 1000% rok do roku w tygodniu zakończonym 8 marca - zanotował środek do dezynfekcji rąk, generując około 11 300 euro.

W tym samym tygodniu klienci kupili także mydło o wartości 81 800 euro, co stanowi wzrost o 231% w porównaniu do ubiegłego roku.

Natomiast w omawianym okresie sprzedaż mleka dla niemowląt wzrosła o 29%, żywności dla niemowląt o 22%, a pieluszek jednorazowych o 5,4%.

Spowolniła natomiast sprzedaż owoców i warzyw, wyrobów piekarniczych, mrożonych, chłodzonych i cukierniczych, a także alkoholi.

Jak zauważono w badaniu, gwałtowny wzrost sprzedaży artykułów spożywczych jest wynikiem paniki wywołanej epidemią koronawirusa.

- Wygląda na to, że panika zakupowa jest u szczytu, a wielu detalistów stosuje obecnie ograniczenia dotyczące zakupu produktów na które jest zwiększony popyt. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że wiele artykułów, które obecnie odnotowują znaczny wzrost, są nietrwałe, dlatego w nadchodzących tygodniach spodziewamy się spadku sprzedaży, gdy ludzie przestaną panikować i zaczną zużywać zgromadzone zapasy - komentuje Karen Mooney z Nielsena.

Źródło i zdjęcie: www.esmmagazine.com

Joanna Hamdan 10490 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.