Amazon wstrzymuje dostawy serwisu Prime Pantry w USA

Wszystkiemu winny jest wysoki popyt na żywność i artykuły gospodarstwa domowego, spowodowany epidemią koronawirusa.

Należący do Amazona serwis Prime Pantry został tymczasowo zamknięty z powodu „gwałtownego wzrostu zamówień” związanych z COVID-19. Rzecznik Amazona potwierdził w CNBC, że Prime Pantry jest tymczasowo zamknięta w całym kraju. Usługa zapewnia abonentom Prime dostęp do artykułów spożywczych i artykułów gospodarstwa domowego po obniżonej cenie, z dostawą do domu.

Informacja pojawiła się na stronie serwisu w czwartek 19 marca.

- Przyjmowanie nowych zamówień zostało zawieszone. Pracujemy nad uzupełnieniem zapasów - poinformowała firma. 

Amazon powiedział, że zamknięcie było spowodowane „dużymi wolumenami zamówień” i wskazał na inne obszary swojej witryny, które oferują podobne produkty, w tym Amazon Fresh, Whole Foods oraz kategorię Artykuły spożywcze i domowe. 

- Amazon Pantry nie przyjmuje obecnie nowych zamówień, a my pracujemy nad realizacją zamówień otwartych i uzupełnianiem zapasów po zwiększonym popycie - powiedział CNBC rzecznik Amazona. - Ciężko pracujemy, aby ponownie udostępnić te produkty i poinformujemy klientów, gdy tylko będziemy mogli przyjmować nowe zamówienia - dodał.

Nie odpowiedział jednak na pytanie, kiedy Prime Pantry zostanie ponownie otwarty.

Usługa Prime Pantry, która została wprowadzona na rynek w 2014 r., oferuje członkom Prime szereg artykułów spożywczych o długim terminie przydatności do spożycia, takich jak płatki zbożowe, sosy do makaronu i przekąski, a także artykuły gospodarstwa domowego, takie jak płyn do naczyń czy ręczniki papierowe. Żeby otrzymać darmową dostawę, trzeba wydać przynajmniej 35 dolarów. Przy niższych zamówieniach kupujący płacą 5,99 dol. za wysyłkę. Prime Pantry pozyskuje swoje produkty od różnych dostawców artykułów spożywczych i konsumpcyjnych.

Usługi dostarczania produktów spożywczych przez Amazon tego samego dnia i następnego dnia również zostały opóźnione, a serwisy Prime Now i Amazon Fresh mają przestoje lub są niedostępne na niektórych obszarach przez kilka dni. Prime Now pokazuje kupującym ostrzeżenie o ograniczonej dostępności dostaw na ich obszarze.

Na głównej stronie internetowej firmy w ostatnich dniach wystąpiły również opóźnienia i niski poziom zapasów. W zeszłym tygodniu Amazon ostrzegł, że „terminy dostawy są dłuższe niż zwykle”. Skończyły się również zapasy popularnych artykułów gospodarstwa domowego, takich jak papier toaletowy i woda butelkowana.

Amazon starał się rozwiązywać problemy logistyczne i magazynowe na wiele sposobów. Firma ogłosiła, że ​​zatrudni 100 000 nowych pracowników magazynów i dostawców, aby nadążyć za wzrostem popytu ze strony kupujących. Amazon powiedział także zewnętrznym sprzedawcom, że „tymczasowo nadaje priorytet” wysyłkom artykułów gospodarstwa domowego i artykułów medycznych w centrach dystrybucji. Zmiana weszła w życie we wtorek i powinna trwać do 5 kwietnia.

Magdalena Weiss 2425 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.