Lewiatan: działania prewencyjne

Za pośrednictwem wewnętrznych kanałów informacyjnych - telewizji i radia - sieć Lewiatan emituje spoty, w których zachęca m.in. by pomagać starszym sąsiadom w robieniu zakupów, a także zwraca uwagę na właściwe zachowania, pomagające uniknąć wirusa.

W odpowiedzi na sytuację związaną z pandemią koronawirusa, Polska Sieć Handlowa Lewiatan podjęła w ostatnich tygodniach szereg działań prewencyjnych i edukacyjnych skierowanych do pracowników i klientów sieci. Regularnie prowadzone są również działania sanitarne, w tym m.in. odkażanie kas, taśm kasowych, wózków, terminali i koszyków.

– Bardzo poważnie podchodzimy do rekomendacji Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz WHO w związku z zagrożeniem epidemicznym wywołanym przez koronawirusa. Nowe procedury w naszych sklepach dotyczą zarówno pracowników, jak również klientów sklepów – mówi Marcin Poniatowski, członek zarządu Lewiatan Holding.

Podkreśla, że placówki sieci są regularnie dezynfekowane, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc często dotykanych, takich jak klamki, poręcze, lady, terminale płatnicze. Zamontowano też nich dodatkowe dozowniki z płynem dezynfekującym.

Na terenie sklepów sieci prowadzone są również działania skierowane do klientów. Poza plakatami informacyjnymi, wskazującymi właściwe zachowania prewencyjne, stała komunikacja do klientów jest prowadzona za pośrednictwem wewnętrznych kanałów informacyjnych – telewizji i radia Lewiatan. Na ekranach i poprzez głośniki rozmieszczone w sklepach emitowane są spoty, w których operator zachęca m.in. by pomagać starszym sąsiadom w robieniu zakupów, a także zwraca uwagę na właściwe zachowania, pomagające uniknąć wirusa.

- Szczególnie podkreślamy konieczność używania jednorazowych rękawiczek, dostępnych na terenie sklepów, do pakowania pieczywa oraz owoców i warzyw – mówi Marcin Poniatowski. – Zachęcamy również klientów do płatności bezstykowych, zamiast płatności gotówką - dodaje.

Zapewnia, że pracownicy sieci otrzymali pakiet niezbędnych materiałów i informacji dotyczących procedur sanitarnych, w tym zachowania bezpiecznej odległości, sposobu i częstotliwości mycia rąk oraz innych środków ostrożności. Wszelkie spotkania i wizyty na terenie sklepów, a także szkolenia, odbywające się na terenie sklepów zostały czasowo zawieszone.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących i najbardziej rozpoznawalnych marek franczyzowych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3 200 placówek handlowych. Wśród nich jest około 455 supermarketów (powyżej 300 mkw.), ponad 1895 dużych sklepów, blisko 800 placówek średniej wielkości oraz około 30 małych sklepów. Łączne obroty sieci w 2019 r. przekroczyły 13,6 mld zł.

 

Katarzyna Pierzchała 3352 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.