Piórko: ostatni dzwonek dla debiutujących pisarzy

W czasie, kiedy wszystko kręci się wokół koronawirusa i jesteśmy uwięzieni w domach, może warto skierować myśli na inne tory. Sięgnij po pióro i weź udział w organizowanym przez Biedronkę konkursie na najlepszą książkę dla dzieci.

A czasu jest mało bo to już ostatnie dni naboru tekstów do szóstej edycji konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Prace można nadsyłać do poniedziałku 23 marca włącznie. Stawka jest wysoka – 100 tys. zł dla autora najlepszego utworu i gwarancja, że jego dzieło trafi na półki sklepów Biedronka w całej Polsce.

Jak pisać, żeby wygrać? Specjaliści radzą uczestnikom Piórka, by przede wszystkim myśleli o małych odbiorcach książki.
 
- Warto wziąć pod uwagę długość zdań, koniecznie uwzględnić dialogi. Pamiętajmy, że książka będzie czytana na głos przez rodzica, być może pewne fragmenty będą odgrywane za pomocą modulacji głosu, mimiki, gestów. Odpowiednia dynamika tekstu pomoże rodzicowi w jego roli i utrzyma zainteresowanie dziecka. Największym wyzwaniem dla autora jest wywołanie emocji małego odbiorcy. Lektura ma dać dzieciom frajdę, być prawdziwą przygodą. Dlatego warto nie tylko zaplanować wartką akcję, ale też rozważyć elementy zaskoczenia i komizmu - radzi Agnieszka Karp-Szymańska, przewodnicząca Kapituły Piórka w kategorii Tekst.
 
Zgłoszenia można przesyłać przez stronę piorko.biedronka.pl.
 
"Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" powstało w 2014 roku z myślą o rozkochaniu w książkach najmłodszych odbiorców. Dotychczasowe pięć edycji nie tylko wyłoniło dziesięcioro zdolnych debiutantów z kategorii Tekst i Ilustracje, których Biedronka nagrodziła łącznie 1 mln zł, ale i otworzyło im drzwi do świata kariery.
Świadczą o tym chociażby liczby: wszystkie zwycięskie książki konkursu zostały sprzedane łącznie w ok. 220 tysiącach egzemplarzy.
 
Do tej pory w ramach konkursu Piórko ukazało się pięć książek dla najmłodszych odbiorców: w 2015 r.: „Szary domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską; w 2016 r.: „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej; w 2017 r.: „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemz; w 2018 r.: „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi; w 2019 r.: "O królewiczu, który się odważył!", autorstwa Katarzyny Wierzbickiej z ilustracjami Julii Hanke.
Joanna Hamdan 11820 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.