[CYKL HANDLU] Detaliści a koronawirus: Lidl

Operator skraca godziny pracy sklepów, montuje osłony z pleksi przy kasach, obiecuje tez nagrody dla pracowników za pracę w tak trudnym czasie - oto najnowsze doniesienia z sieci Lidl.

Zespół sieci Lidl intensywnie pracuje, aby zapewnić ciągłość dostaw i funkcjonowanie sklepów przy jednoczesnym zachowaniu jak najwyższych standardów bezpieczeństwa – zapewnia operator.

Dlatego wszystkie sklepy objęte są tzw. planami czyszczenia, które wskazują, w jakie dni tygodnia odbywa się czyszczenie elementów wyposażenia stałego sklepów. Każdego dnia przed otwarciem placówki ma miejsce porządkowanie całej sali sprzedaży. Alejki sklepowe czyszczone są nawet 10 razy dziennie. Na koniec dnia pracownicy sprzątają strefę kas oraz salę sprzedaży. Szczególna uwaga przykładana jest do stref artykułów świeżych, gdzie prezentowane są owoce, warzywa, odpieki oraz produkty chłodnicze. Wózki w sklepach Lidl myte są systematycznie. Ich czyszczenie regulowane jest procedurami wewnętrznymi, a myte są przez wyspecjalizowane firmy dysponujące odpowiednimi środkami.

Z kolei pieczywo „Chrupiące z pieca” jest udostępniane klientom za pośrednictwem przeszklonych regałów, które zabezpieczają produkty przed zanieczyszczeniem, a także zapewniają dłuższą świeżość.

- W obecnej sytuacji niezmiernie ważne jest, aby każdy z nas, wybierając pieczywo, korzystał z jednorazowych rękawic, które są dostępne przy regałach z pieczywem. W sklepach Lidl Polska o konieczności korzystania z rękawic informują naklejki na regałach z pieczywem oraz komunikaty głosowe emitowane w sklepach – podkreśla Robaszkiewicz.

 Ochrona pracowników

Operator przypomina też o zachowaniu bezpiecznej odległości między ludźmi, stosowaniu zasad ochrony podczas kichania oraz kaszlu czy dokładnego mycia rąk.

W każdym sklepie i biurze Lidla dostępne są bezpłatne środki do odkażania, płyny antybakteryjne oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk. Pracownikom udostępniane są dwie infolinie – pierwsza odpowiada na ich pytania z zakresu prawa pracy, natomiast druga infolinia tworzona przez zespół Medicover dostarcza wsparcia w zagadnieniach dotyczących stanu zdrowia.

Z kolei w sklepach emitowane są komunikaty głosowe zachęcające klientów do płatności bezgotówkowych oraz przestrzegania zasad wspierających bezpieczeństwo pracowników i pozostałych klientów. Firma zachęca także do korzystania z kas samoobsługowych, kiedy jest to możliwe. Część pracowników, którzy odpowiedzialni są za kwestie personalne firmy oraz wspieranie innych, może skorzystać ze szkoleń psychologicznych.

Lidl pracuje też nad kolejnymi rozwiązaniami, które wpłyną na podniesienie komfortu pracy. Sieć sukcesywnie wprowadza specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi przy stanowiskach kasowych oraz nakleja taśmy utrzymujące odległość pomiędzy osobami stojącymi w kolejce. W wyjątkowej sytuacji możliwe jest również wprowadzenie ograniczenia liczby osób przebywających w jednym czasie w sklepach w wybranych lokalizacjach, co również ma wspierać kwestie bezpieczeństwa.

Godziny funkcjonowania sklepów Lidl aktualnie są skrócone do godziny 21:00 (od poniedziałku do soboty). W zależności od sytuacji – godziny otwarcia sklepów mogą jeszcze ulec zmianie.

Lidl - w ramach podziękowań za zaangażowanie pracowników sklepów oraz centrów dystrybucji - przekaże im dodatkowe premie w zamian za pracę w trudnym dla wszystkich okresie. Pracownicy otrzymają jeszcze premie wielkanocne w wysokości 450 i 300 zł.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3317 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.