[CYKL HANDLU] Detaliści a koronawirus: Aldi

Aldi nagradza pracowników za zaangażowanie i zwiększony nakład pracy w marcu w obliczu rozprzestrzeniającego się koronawirusa. Pracownicy otrzymają nagrody finansowe w wysokości nawet do 1000 zł brutto.

Doceniając zaangażowanie i wzmożony wysiłek pracowników Aldi w związku z zaopatrywaniem klientów sieci we wszystkie niezbędne artykuły, zarząd i dyrekcja spółki Aldi zdecydowały o przyznaniu pracownikom nagród pieniężnych za pracę w marcu. Ich wysokość uzależniona będzie od rodzaju wykonywanej pracy.

Najwyższe nagrody otrzymają pracownicy sklepów oraz magazynu, którzy w największym stopniu przyczyniają się do utrzymania łańcucha dostaw i zaopatrywania klientów w potrzebne produkty stając się ich bohaterami w codzienności.

- Zdajemy sobie sprawę jak ważną rolę nasi pracownicy odgrywają w procesie wyżywienia społeczeństwa i zachowania płynności w sprzedaży najważniejszych produktów spożywczych i higienicznych w tym trudnym okresie  - mówi Oktawian Torchała, dyrektor generalny, CEO Aldi Polska. - Właśnie dlatego podjęliśmy decyzję o przyznaniu nagród specjalnych, które są wyrazem podziękowania i szacunku dla zaangażowania w codzienną pracę i wykonywanie swoich obowiązków przez naszych pracowników – podkreśla.

Przyznanie nagród to kolejne działanie sieci podjęte z myślą o pracownikach w ostatnim czasie. Wcześniej sieć wprowadziła specjalną procedurę higieniczno-sanitarną, zaopatrzyła pracowników sklepów  w rękawiczki ochronne i żele dezynfekujące. We wszystkich sklepach montowane są też obudowy na kasy z płyt pleksi.

Wdrożone zostały też specjalne zalecenia dotyczące sposobu przyjmowania towarów. Sieć ograniczyła kontakt pracowników działu przyjęć towaru z kierowcami oraz pracownikami pozostałych działów, obudowała specjalnymi płytami pleksi podest, na którym odbywa się przyjęcie towaru i dokonuje dezynfekcji wszystkich przyjmowanych dokumentów.

Ponadto w ramach wewnętrznego systemu zarządzania zdrowiem, sztab kryzysowy Aldi opracował procedury i możliwości pracy zdalnej dla pracowników biurowych. Przygotował również wewnętrzną procedurę na wypadek zarażenia się przez pracownika koronawirusem.

Akcja #zostańwdomu

- Nasze sklepy pozostają otwarte. Dbamy o to, aby w miarę możliwości wszystkie kasy były otwarte, a personel skrupulatnie i na bieżąco uzupełniał towar, ze szczególną dbałością o kwestie sanitarne – mówi Oktawian Torchała. - Zachęcamy klientów, by nie robili zakupów na zapas, a w trosce o nasze wspólne dobro i bezpieczeństwo, prosimy o skracanie czasu spędzonego w sklepach – apeluje. 

Parę dni temu sieć jako pierwsza w branży dołączyła do ogólnopolskiej akcji #zostańwdomu, której celem jest zmobilizowanie klientów do pozostania w domu. Aldi przygotowało w tym zakresie specjalne komunikaty, które pojawiają się wszędzie tam, gdzie mogą mieć z nimi styczność klienci, czyli w sklepach w postaci plakatów i komunikatów głosowych, a także spotach radiowych, postach na portalach społecznościowych, na stronie www czy w reklamach zewnętrznych.

Sklepy sieci zostały zaopatrzone również w specjalne instrukcje dla klientów. Przy stanowiskach z warzywami, owocami oraz pieczywem zagwarantowane zostały jednorazowe rękawiczki, które pozwalają na ograniczenie bezpośredniego kontaktu z produktami, podłogi i boki kas oklejane są taśmami wyznaczającymi bezpieczne odległości.

Sieć podjęła także decyzję o wstrzymaniu kontroli na parkingach przy swoich sklepach i poinformowało o niej zarządców parkingów.

 

Katarzyna Pierzchała 3352 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.