Douglas podnosi standard zakupów online

Sieć wdrożyła narzędzia z rodziny SAP Customer Experience: SAP Commerce Cloud i SAP Marketing Cloud, których głównym zadaniem jest usprawnienie ścieżki zakupowej klientów drogerii.

- Rozwiązania SAP Customer Experience pozwalają drogeriom Douglas na inteligentne i szybkie przetwarzanie danych, które ułatwiają proces zakupowy, a co za tym idzie doskonalą doświadczenia klientów. Dzięki ich elastyczności, firma może dynamicznie reagować na zmieniające się trendy w obsłudze kanałów online oraz jest w stanie sprawnie wdrażać innowacyjne pomysły i nowe funkcjonalności - mówi Joanna Kosiorek, SAP customer experience marketing manager, CEE MU.

Ponadto, dzięki rozwiązaniom dostarczonym przez SAP, firma może lepiej dopasowywać ofertę do potrzeb i preferencji indywidualnych klientów sklepu. Zgromadzone i poddane dogłębnej analizie dane umożliwiają rekomendowanie produktów idealnie dopasowanych do kupującego.
 
Wdrożenie odpowiednich rozwiązań pozwoliło marce Douglas wyjść naprzeciw zmieniającym się potrzebom klientów dzięki sprawnej aktualizacji kanałów sprzedaży w czasie rzeczywistym oraz personalizacji ofert i rekomendacji na podstawie inteligentnie wykorzystanych danych. Tego typu działania są źródłem przewagi konkurencyjnej na dynamicznie zmieniającym się rynku e-commerce. Są doskonałą platformą do budowania bazy zadowolonych i lojalnych klientów marki.
 
Drogerie Douglas dostępne są aktualnie na 26 rynkach z ponad 2 400 sklepami stacjonarnymi, oferując swoim klientom wachlarz 55 tys. ekskluzywnych kosmetyków ponad 750 marek. W 200 r. sieć otworzyła swój pierwszy sklep internetowy, a 11 lat później dołączyła także aplikację mobilną ułatwiającą dokonywanie zakupów online.
Po przejęciu sklepu internetowego Parfumdreams w 2018 r., firma Douglas zintensyfikowała działania w obszarze e-commerce. W efekcie zanotowała 38,2% wzrostu sprzedaży online (do 585 mln euro) w minionym roku. Kanały sprzedaży internetowej Douglas wygenerowały w Europie 16,9% całkowitego obrotu marki.
 
Joanna Hamdan 10761 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.