Udane zbiory Palikota

Już ponad 1,27 mln zł pozyskała spółka Tenczynek Bezalkoholowe Janusza Palikota w ciągu 15 dni od startu kampanii crowdfundingowej. To blisko 1/3 całkowitego celu zbiórki, która trwa nadal.

Zbiórka crowdfundingowa Tenczynek Bezalkoholowe, przy wsparciu Crowdway.pl ruszyła 4 marca. Jej celem jest pozyskanie do 4,17 mln zł na dealkoholizację piw Browaru Tenczynek i krajowych browarów kraftowych. Od startu kampanii wpłat na łączną kwotę 1 266 912 zł (do 18 marca, godz. 12:00) dokonało 347 inwestorów. Do ich grona z dużym pakietem obejmowanych akcji dołączy do końca marca spółka Arteneo, należąca do Marka Maślanki.

 – Zgodnie z zawartą właśnie umową inwestycyjną, spółka pana Maślanki obejmie pakiet akcji Tenczynek Bezalkoholowe SA o wartości 0,5 mln zł – relacjonuje Janusz Palikot. – Nasze porozumienie przewiduje również, że spółka Arteneo zakupi wszystkie akcje, które nie zostałyby objęte przez crowdinwestorów w przewidywanym terminie zakończenia kampanii. To gwarancja, że nasza zbiórka osiągnie 100% – dodaje.

Marek Maślanka jest właścicielem mdm NT  – spółki będącej liderem w Polsce i w Europie w produkcji akcesoriów dachowych. Należąca do niego również Arteneo sp. z o.o. objęła pakiet akcji o wartości 0,5 mln zł w spółce Janusza Palikota, Tenczyńska Okovita – już po zakończonej w grudniu ub.r. kampanii crowdfundingowej. Inwestor planuje bliską współpracę ze spółkami należącymi do Janusza Palikota.

– Rynek alkoholi rzemieślniczych i regionalnych, a także piw bezalkoholowych czeka dynamiczny rozwój. Zaangażowanie w spółki Tenczyńska Okovita, a teraz Tenczynek Bezalkoholowe to szansa, by wziąć w nim czynny udział, z doświadczonym partnerem, jakim jest pan Palikot – mówi Marek Maślanka. – Obok udziału w tych doskonale rokujących firmach, planuję otwarcie w Cieszynie pubu pod szyldem Okovita. Lokal będzie wyposażony w mały alembik do miejscowej produkcji tego trunku – zapowiada.

Nowi wspólnicy Palikota

W sumie w ramach trwającej kampanii crowdfundingowej Janusz Palikot na rozwój spółki Tenczynek Bezalkoholowe planuje pozyskać od inwestorów kwotę 4,17 mln zł. Ma ona pokryć następujące cele: zakup aparatu do dealkoholizacji – 1,9 mln zł, aromatyzatora – 140 tys. zł, wirówki do piwa – 750 tys. zł, karbonizatora – 130 tys. zł, a także analizatorów, generatora wody odtlenionej i zbiornika ciśnieniowy na piwo, Hop Gun za kwotę 900 tys. zł. Spółka planuje także prowadzić intensywne działania marketingowe (ok. 400 tys. zł). Działania te zapowiadaliśmy tutaj.

Spółka planuje rozpocząć procesy inwestycyjne do końca III kw. 2020 r. Uruchomienie maszyny do dealkoholizacji zaplanowano na I kw. 2021 r. W tym okresie ma nastąpić też premiera serii piw bezalkoholowych na rynku, co zbiegnie się ze startem sezonu piwnego. Do 2024 r. Tenczynek Bezalkoholowe planuje osiągnąć pułap sprzedanych 40 tys. hektolitrów, a zysk netto ma wynieść około 4,5 mln zł. Według planu pierwsza dywidenda będzie wypłacona w 2022 r.

W nowej zbiórce na Tenczynek Bezalkoholowe SA dostępnych jest 6 pakietów inwestycyjnych. Najmniejszy zaczyna się od 360 zł, najwyższy to wkład od 225 tys. zł. Oprócz akcji spółka gwarantuje benefity – od zniżek i kuponów na zakupy w sklepie przez produkty Tenczynka i Tenczyńskiej Okovity, po limitowane gadżety z kolekcji, w tym grawerowany nóż ze stali damasceńskiej. Wszyscy akcjonariuszy otrzymują prawo do udziału w WZA i dywidendzie.

Inwestorzy spółki Tenczynek Bezalkoholowe zarobią też na sprzedaży czterech domków piwnych, czyli budynków mieszkalnych wyposażonych w krany z piwem, które mają powstać na terenie Browaru Tenczynek. Więcej o nich jest tutaj. Koszty inwestycji pokryje Manufaktura Piwa, Wódki i Wina SA, której prezesem jest Janusz Palikot, jednak jednorazowy zysk ze sprzedaży domów sprzedaży zostanie wypłacony w ramach dywidendy dla crowdinwestorów.

Pod koniec 2019 r. należąca do Janusza Palikota Tenczyńska Okovita SA pozyskała od inwestorów crowdfundingowych kwotę 4,18 mln zł w zaledwie 36 dni. Kampania, również promowana na platformie Crowdway.pl zajęła pierwsze miejsce pod względem wartości zbiórek crowdfundingu udziałowego w Polsce w ubiegłym roku.

 

Katarzyna Pierzchała 3352 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.