Profi zbliża się do 50% udziału w rynku zup gotowych

Firma Profi, już zajmująca połowę rynku pasztetów z drobiem, powoli zbliża się do podobnego wyniku w kategorii zup gotowych. Z udziałem w wysokości 48% w 2019 r. systematycznie umacnia pozycję wśród producentów zup prosto z półki.

Portfolio zup gotowych Profi składa się z 17 inspirowanych polską tradycją kulinarną propozycji. Systematyczne prace nad wzmocnieniem pozycji tej kategorii na rynku objęły między innymi weryfikację ich składu.

Obecnie dostępne są one w nowych recepturach bez dodatku barwników i sztucznych aromatów, których miejsce zastąpiły większe ilości warzyw, mięsa, makaronu czy ryżu. Tylko w 2019 r. do sklepów trafiło blisko 6 mln zup gotowych Profi w lekkich opakowaniach typu softpack.

 - Nasze zupy rok do roku umacniają swoją pozycję na rynku, należąc do najchętniej wybieranych produktów z tego segmentu. Mimo to w ubiegłym roku rozpoczęliśmy działania skupiające się na zwiększeniu udziału zup Profi w rynku, podejmując się zadania opracowania na nowo receptur każdej z nich - mówi Paweł Ornatek, prezes zarządu firmy Profi.

Dodaje, że dodatkowo, wskutek rebrandingu marki i wszystkich kategorii produktowych od kilku miesięcy zupy dostępne są na półkach sklepowych w opakowaniach o nowej szacie graficznej. - Poprawa walorów smakowych, konsystencji, zapachu oraz atrakcyjności wizualnej samego produktu spowodowała jeszcze większy wzrost zainteresowania wśród konsumentów, który pozwala nam bardzo optymistycznie patrzeć w przyszłość – uważa Paweł Ornatek.

Spółka Profi (dawniej Wielkopolska Wytwórnia Żywności Profi), powstała w 1993 r. i obecnie zajmuje czołową pozycję wśród producentów żywności na polskim rynku. Firma jest również liderem w branży pasztetów z drobiem, posiadając ponad 50% udziału w rynku oraz liderem kategorii zup z półki z udziałem wartościowym w rynku przekraczającym 40%.

Dziś w portfolio produktowym firmy Profi, obok szerokiej gamy zup i pasztetów, znajdują się również takie kategorie, jak chłodzone zupy i dania gotowe, smalce oraz konserwy mięsne.

Katarzyna Pierzchała 3352 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.