Żabka skraca godziny pracy sklepów. To nie wszystko!
Centrala sieci Żabka podjęła decyzję o ograniczeniu do odwołania godzin funkcjonowania sklepów. Ale to nie jedyne zmiany, jakie czekają klientów tych sklepów.
W celu ograniczenia gromadzenia się osób w placówkach, powstała także instrukcja umożliwiającą franczyzobiorcom określanie liczby osób przebywających w jednym czasie w sklepie. Operator dystrybuuje też dostawy środków dezynfekujących oraz rękawiczek, które nieodpłatnie przekazuje franczyzobiorcom. Co więcej, przygotowuje i już dystrybuuje dodatkowe wyposażenie w formie przegrody pleksi, które umożliwia dodatkową ochronę i oddziela kasjerów od klientów.
Oto kolejne kroki:
-
Gorące napoje i przekąski dostępne w Żabka Café sprzedawane są obecnie jedynie na wynos.
-
Wstrzymano dostawy realizowane bezpośrednio i związane z przemieszczaniem się osób z regionów objętych rekomendacją wstrzymania podróży przez Główny Inspektorat Sanitarny.
-
Wprowadzono regularne spotkania zespołu koordynacyjnego w trybie codziennym.
-
Opracowano różne scenariusze w ramach obowiązującego w sieci Planu Ciągłości Działania, co pozwala sprawnie reagować na nieprzewidziane sytuacje. Operator zamierza koncentrować się na kluczowych grupach asortymentowych, które są obecnie kupowane przez klientów. Zapasy asortymentowe w jego centrach logistycznych odpowiadają obecnemu zapotrzebowaniu. Na bieżąco realizowane są zwiększone dostawy do franczyzobiorców.
-
W centrali i centrach logistycznych oraz terminalach podwyższono reżimy higieniczne oraz wprowadzono dodatkowe postanowienia w Regulaminach Obiektu.
-
Dostosowano funkcjonowanie sklepów zgodnie z rekomendacjami Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczącymi sieci handlowych.
-
Zgodnie z zaleceniami dotyczącymi dużych skupisk ludzi w jednym miejscu, ok. 90% pracowników biurowych pracuje w trybie home office. Nadal jednak w każdym dziale pracują w ramach dyżurów pracownicy na miejscu, łącznie z managerami poszczególnych działów i zarządem firmy. System pracy jest jednorodny, niezależny od pełnionych stanowisk. Jest to możliwe dzięki stworzonej platformy komunikacji dla pracowników pracujących poza biurem.
-
Przygotowano materiały dla klientów, w której operator podkreśla znaczenia zachowania zasad higieny podczas zakupu produktów sprzedawanych bez opakowania, jak pieczywo, warzywa czy owoce.
-
Franczyzobiorcom przesłano pakiet informacji obejmujący m.in. plakaty i ulotki dla klientów, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania czy kontakty do Wojewódzkich i Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych.
-
Centrala Żabki otrzymała zapewnienie od dostawców o przestrzeganiu przez nich najwyższych standardów higienicznych na każdym etapie wytwarzania oraz dystrybucji asortymentu dostarczanego do sieci Żabka Polska opierając się na wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego oraz WHO, a także wzmożonej kontroli ich pracowników przed przystąpieniem do pracy.
-
Podjęto decyzję o odwołaniu wyjazdów służbowych do krajów i miejsc, w których istnieje możliwość zarażenia się koronawirusem i wdrożono w całej organizacji nową procedurę w tym zakresie.
-
Opracowano scenariusze na wypadek np. konieczności wyłączenia części centrów logistycznych czy pracy zdalnej pracowników.
-
Wprowadzono ograniczenie dotyczące spotkań wewnętrznych.
-
Zamknięto kantynę w centrali firmy na najbliższe 14 dni.
-
Zalecono pracownikom, którzy zdecydowali się na pracę w centrali, na używanie urządzeń do tele- i videokonferencji.

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.