Producenci odzieży i obuwia liczą na e-commerce

LPP, właściciel m.in. marki Reserved oraz sprzedawca obuwia CCC przewidują, że środki prewencyjne przeciwko koronawirusowi odbiją się na ich działalności.

Obie spółki podają jednak, że na razie nie są w stanie oszacować skutków tych ograniczeń.

– Emitent spodziewa się, iż skutki koronawirusa COVID-19 będą miały istotny, aczkolwiek niemożliwy do oszacowania na dzień sporządzenia niniejszego komunikatu (15 marca), wpływ na przyszłe wyniki i działalność Grupy Kapitałowej LPP – informuje właściciel sieci odzieżowych.

Chodzi zwłaszcza o dwa podstawowe obszary działalności: łańcuch dostaw oraz sprzedaż towarów.

Ryzyko po stronie łańcucha dostaw LPP ocenia obecnie jako niskie.

– W związku z tym, że dostawcy z Chin wznowili produkcję, chińskie porty i kolej oraz fabryki w pozostałych krajach azjatyckich funkcjonują w standardowym trybie, magazyny w Polsce, Rosji i Rumunii przyjmują towary i realizują wysyłki, całość kolekcji wiosna-lato 2020 spółka posiada już w swoim magazynach lub w drodze do magazynów – informuje sieć. 

Natomiast znacznie większym ryzykiem obarczona jest możliwość realizowania sprzedaży.

W związku z decyzjami rządów Polski, Czech, Słowacji, Bułgarii, Kazachstanu, Litwy, Słowenii, Bośni i Hercegowiny o zamknięciu galerii handlowych, zarząd LPP był zmuszony zamknąć sklepy wszystkich marek w tych krajach. Realizowana jest jedynie sprzedaż sklepów internetowych.

Jednocześnie w niektórych krajach obecności firmy wprowadzono ograniczenia w funkcjonowaniu galerii handlowych np. w Rumunii ograniczono godziny pracy centrów handlowych.

Nie można też wykluczyć dalszego ograniczenia handlu w pozostałych krajach.

– Ponieważ równocześnie Grupa spodziewa się wzrostu sprzedaży w sklepach internetowych, będzie kontynuować i dalej rozwijać handel e-commerce, który za rok 2019 stanowił ok. 12% sprzedaży całej Grupy.

W podobnym duchu wypowiedział się właściciel sieci salonów obuwniczych CCC.

– Wprowadzone ograniczenia w działaniu galerii handlowych, w których znajdują się salony CCC, będą miały z dużym prawdopodobieństwem negatywny wpływ na wyniki finansowe pierwszego kwartału – wskazuje.

Dodaje także, że Grupa intensywnie rozwija sprzedaż w kanałach e-commerce, która stanowiła
w strukturze przychodów ze sprzedaży odpowiednio 25% w roku 2019 i blisko 45% w marcu 2020 r.

Magdalena Weiss 2535 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.