Sarantis kupuje Luksję. To już pewne

UOKiK miał wątpliwości i jesienią skierował do drugiego etapu postępowanie dotyczące przejęcia przez Sarantis części mienia PZ Cussons (International) oraz PZ Cussons Polska. Teraz UOKiK uznał, że fuzja jednak może mieć miejsce.

W ubiegłym roku Grupa Sarantis, właściciel m.in. marki Jan Niezbędny kupił od PZ Cussons brand Luksja za 9,2 mln funtów oraz przejął dystrybucję innych marek PZ Cussons sprzedawanych w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym Morning Fresh, Carex, Original Source. Transakcja czekała jednak na zatwierdzenie przez instytucje antymonopolowe.

W październiku 2-19 r. UOKiK skierował sprawę do ponownego rozpatrzenia. - W tej sprawie konieczne było zbadanie polskiego rynku sprzedaży mydła w kostce i weryfikacja danych przedstawionych przez Sarantis. UOKiK przeprowadził ankietę wśród konkurentów i kontrahentów uczestników koncentracji na tym rynku. Postępowanie wykazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji więc urząd wydał na nią zgodę - poinformował (w marcu 2020) UOKiK.

Transakcja została zgłoszona do UOKiK pod koniec sierpnia 2019 r. Grupa Sarantis sprzedaje produkty należące do 80 marek i są to m.in. STR8, Kolastyna, Jan Niezbędny. W Polsce grupa ta oferuje przede wszystkim mydła w kostce, żele pod prysznic, dezodoranty, perfumy, a także detergenty oraz artykuły dla gospodarstwa domowego.

Natomiast PZ Cussons International oraz PZ Cussons Polska znane są w naszym kraju głównie z marek Luksja, Carex oraz Morning Fresh. Sarantis planuje nabycie części mienia tych spółek, związanego z marketingiem i sprzedażą produktów Luksja.

 

Ilona Mrozowska 3648 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.