Żabka wdroży elektroniczny podpis w logistyce

Operator pracuje nad wprowadzeniem elektronicznego obiegu dokumentów w dostawach do swoich ponad 6 tysięcy sklepów. Ma to usprawnić proces, a także zoptymalizować czas i koszt działań logistycznych.

Na zdjęciu: Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych firmy Żabka Polska

Dzięki e-podpisowi dostawy staną się dla franczyzobiorców szybsze i bardziej wygodne, przy tym praktycznie całkowicie zredukują do minimum liczbę dokumentów papierowych.

– Mając na uwadze jak najbardziej zrównoważony rozwój i wyzwania, jakie stawia przed nami logistyka we wciąż rozwijającej się sieci, chcemy stworzyć szybki, jeszcze bardziej nowoczesny i optymalny ekologiczne łańcuch dostaw dla obsługi naszych sklepów, przy zachowaniu najwyższych standardów jakości i w poszanowaniu dla środowiska naturalnego – wyjaśnia Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych firmy Żabka Polska.

Jego zdaniem wprowadzenie e-podpisu to niewątpliwie ważny krok w kierunku całkowitej redukcji dokumentacji papierowej i budowania jeszcze nowocześniejszej logistyki sieci.

Dodaje, że sieć convenience, jaką jest Żabka, stoi na co dzień przed szeregiem wyzwań logistycznych, związanych m.in. z dużą liczbą małych sklepów, z których wiele charakteryzuje się niewielkim zapleczem, lokalizacją placówek w centrach miast czy ograniczeniami tonażowymi małych aut dostawczych. Wynika z nich z kolei potrzeba częstych, ale i jak najkrótszych dostaw do franczyzobiorców tak, aby jednocześnie nie zakłócały funkcjonowania sklepów.

Logistyka Żabka Polska to obecnie 5 centrów logistycznych i 21 terminali przeładunkowych, 600 kierowców, którzy rocznie przemierzają około 30 mln km. Wdrożenie e-podpisu ma przyczynić się znacząco do uproszczenia i skrócenia procesów logistycznych związanych z dostawami - do ponad 6000 placówek sieci - w które zaangażowanych jest wiele stron, w tym franczyzobiorcy, pracownicy administracji magazynów i terminali centrów logistycznych oraz kierowcy samochodów dostawczych.

Według operatora przyniesie ono również minimalizację ewentualnych błędów w trakcie dostaw oraz przełoży się na ograniczenie procesu archiwizacji dokumentów. Ma też wpłynąć na stopniowe zmniejszanie do niezbędnego minimum ilości obiegu dokumentów drukowanych w procesach logistyki dostaw do placówek.

- Digitalizacja dokumentów i przyjęcie towaru za pomocą skanera, z punktu widzenia franczyzobiorców jest znaczącym krokiem z uwagi na to, że proces odbioru towaru będzie następował jeszcze szybciej i sprawniej – usłyszeliśmy w centrali sieci.

W projekt pracy nad wdrożeniem e-podpisu zaangażowanych było wielu pracowników Żabki, przede wszystkim z logistyki, działu prawnego i IT, jak również franczyzobiorcy.

Poza elektronicznym podpisem Żabka doskonali serwis logistyczny i realizuje wiele projektów, mających na celu usprawnienie tego obszaru, dbając przy tym o środowisko naturalne. Wśród nich jest m.in. automatyzacja magazynów (automatyczne ładowanie baterii, monitorowanie chłodnictwa itp.); firma zakończyła też niedawno instalację oświetlenia LED w centrach logistycznych i akumulatorowni dla wózków z systemem zarządzania bateriami.

W zeszłym roku, jako pierwsza sieć w Polsce, Żabka testowała w Poznaniu przyjaznego środowisku, elektrycznego e-Craftera od Volkswagen Samochody Użytkowe.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3352 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.