Kaufland dofinansuje remont stołówek w szkołach

Trwa drugi etap konkursu "Stołówka z klasą", w ramach którego sieć Kaufland dofinansuje remont stołówek w 10 szkołach. Zwycięskie placówki zostaną wybrane na podstawie internetowego głosowania na najlepszą pracę plastyczną, promującą prawidłowe nawyki żywieniowe u dzieci.

Kaufland zaprosił wybrane placówki do konkursu „Stołówka z klasą”. W ramach inicjatywy sieć dofinansuje remont i modernizację stołówek w 10 szkołach.

- Regularne odżywianie to podstawa zdrowego trybu życia. Wiemy, że kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych jest szczególnie ważne u najmłodszych, ponieważ pozwala zapobiegać takim problemom jak obniżone samopoczucie, otyłość i trudności z koncentracją – mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w sieci Kaufland Polska. - Świadomość ta stała się inspiracją dla konkursu „Stołówka z klasą”, który wpisuje się w strategię CSR naszej sieci realizowanej pod hasłem „Zróbmy to razem”. Jako firma zaangażowana społecznie wierzymy, że to, co robimy, ma realny wpływ na świat, w którym żyjemy – uważa.

Sieć Kaufland zaprosiła do konkursu wybrane placówki, które w roku 2019 nie uzyskały dofinansowania na poprawę standardu stołówek w ramach rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu”, zaplanowanego na lata 2019-2023. W pierwszym etapie konkursu szkoły wysłały prace plastyczne, na których uczniowie przedstawili zdrowe nawyki żywieniowe. Spośród ponad 100 nadesłanych plakatów, jury złożone z pracowników sieci wyróżniło 30, które najlepiej oddały ideę konkursu. Prace te opublikowano na specjalnej stronie: www.stolowkazklasa.pl, gdzie aktualnie można na nie głosować.

O tym, które szkoły otrzymają dofinansowanie na remont stołówek, zdecydują więc sami internauci. Głosowanie trwa do 13 marca br.

Konkurs „Stołówka z klasą” to nie jedyne działanie sieci Kaufland adresowane do dzieci. Firma przykłada bardzo dużą wagę do zaangażowania w ważne i aktualne tematy, podejmując liczne działania w ramach strategii CSR o nazwie „Zróbmy to razem”. Wśród nich wyróżnić można m.in. projekt „Eko od dziecka”, którego celem jest zwiększanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Rozpoczął się on we wrześniu 2019 r., zaś teraz od lutego 2020 r. trwa druga edycja akcji, w której weźmie udział ponad 600 dzieci.

Kaufland przykłada również dużą wagę do działań podejmowanych w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Realizowana w tym okresie akcja "List do Św. Mikołaja" ma na celu wsparcie osób potrzebujących – również dzieci – poprzez przekazanie im spersonalizowanych prezentów na Święta Bożego Narodzenia. W 2019 r. pracownicy Kaufland wsparli ponad 220 osób potrzebujących, przygotowując prezenty o łącznej wartości ponad 22 tys. zł.

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do dużych przedsiębiorstw handlowych Europy z branży nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych. W całej Europie Kaufland posiada około 1200 sklepów i zatrudnia niemal 150 000 pracowników. W Polsce sieć prowadzi 219 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

Katarzyna Pierzchała 4661 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.