KFC na tydzień rezygnuje z mięsa

W ramach holenderskiego National Week Without Meat, wszystkie opcje w jednym lokalu zostaną wymienione na wegetariańskie.

Pionierski ruch KFC dotyczy jednej restauracji w Rotterdamie, która od 9 do 15 marca wymieni mięso na Quorn we wszystkich produktach. Akcja promuje holenderską kampanię Week Without Mett oraz zapowiada wprowadzenie Quorn do stałej oferty w KFC w całej Holandii także 9 marca. Nowa kanapka o nazwie Chickenless Chicken Burger będzie zawierać Quorn w panierce ze słynną mieszanką 11 ziół i przypraw.

Quorn to zamiennik mięsa powstający z mykoprotein pochodzących z grzybów odmiany Fusarium venenatum. Jest bogaty w białko, błonnik, ma niewiele nasyconych kwasów tłuszczowych. Sprzedaż produktów marki szybko rośnie i według prognoz właścicieli do 2027 r. osiągnie wartość 1 mld dol. Quorn jest w ofercie wielu sieci w Wielkiej Brytanii, w tym Pizza Hut, Costa Coffee, Greggs. W styczniu wegańskie burgery z Quorn wprowadziło KFC w UK i Irlandii.
 
W tym samym czasie KFC poinformowało o wprowadzeniu roślinnych nuggetsów do oferty w ponad 80 lokalach w Stanach Zjednoczonych. Roślinny kurczak produkowany jest przez słynny Beyond Meat, znany z wegańskiej burgerów, które dla wielu są nie do odróżnienia od mięsa.   
 
W Polskim KFC, od maja 2019 r., można znaleźć inne bezmięsne opcje: Burger Halloumi i Twister Halloumi. Wcześniej wprowadzono także możliwość wymiany mięsa na placek ziemniaczany. Nie ma jednak w menu produktów z zamiennikami mięsa takimi jak Quorn.

- W sieciach fast-foodów pojawia się coraz więcej bezmięsnych opcji, jednak całkowita rezygnacja z mięsa to pionierskie podejście. Świadomość społeczna na temat środowiskowych i zdrowotnych konsekwencji spożywania mięsa szybko rośnie. Ruch KFC to historyczny moment, który może stać się inspiracją dla innych globalnych marek - przypomina Karolina Kosno, PR manager ProVeg Polska.