Danone obniża prognozy przez koronawirusa

Francuski koncern spożywczy, przy okazji prezentacji wyników za 2019 r., poinformował o obniżeniu całorocznych prognoz na rok bieżący.

Przyczyną jest koronawirus, który przełożył się już na spadek sprzedaży wody i żywności dla niemowląt w Chinach. Państwo Środka odpowiada za około jednej dziesiątej obrotów grupy.

Przed epidemią zarząd Danone'a z prezesem Emmanuelem Faberem zakładało, że w 2020 roku sprzedaż wzrośnie o 4-5%, teraz obniżyło jednak prognozy do 2-4%.

W ubiegłym roku obrotowym cała grupa osiągnęła podobny wzrost sprzedaży – o 2,6%, do 25,3 mld euro. Wynik operacyjny wzrósł o 18,1% do 3,2 miliarda euro.

Sprzedaż wody wzrosła w 2019 r. o 1,5% w porównaniu do 4,6 miliarda euro w poprzednim roku budżetowym. Wolumeny spadły o 0,4%. Danone powiedział, że chińska marka Mizone miała mniejszą sprzedaż w czwartym kwartale. Firma twierdzi, że powodem tego było zawieszenie inwestycji w IV kwartale. W Europie natomiast biznes powrócił do wzrostów, głównie dzięki bardzo korzystnym wynikom sprzedaży w Polsce i Hiszpanii.

Sprzedaż w dziale "nabiał i napoje roślinne" wzrosła o 1,1% do 13,2 miliarda euro, natomiast wolumeny spadły o 2,2%. Specjalistyczna żywność osiągnęła wzrost o 5,8% do 7,6 miliarda euro z minimalnym spadkiem wolumenowym o 0,1%.

Magdalena Weiss 2425 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.