Targi EuroShop zakończone

Wiodące na forum międzynarodowym i wskazujące potrzeby inwestycyjne handlu wydarzenie dobiegło końca.

Tragi trwały od 16 do 20 lutego. W 16 halach  targowych zaprezentowało się prawie 2300 wystawców reprezentujących 57 państw. Imprezę odwiedziło 94 000 osób. Podczas wydarzenia można było zapoznać się nowościami produktowymi, trendami i koncepcjami w handlu oraz w pokrewnych mu dziedzinach.

- Cieszymy się, że targi EuroShop po raz kolejny udowodniły, że są najważniejszą platformą globalnego handlu detalicznego w zakresie trendów, inspiracji i tworzenia sieci kontaktów. Serdeczne podziękowania kierujemy w stronę wystawców. Pragniemy podziękować im za ich lojalność. Swoimi innowacjami jak magnes przyciągnęli całą branżę - nie ukrywa swojego zadowolenia z przebiegu targów EuroShop 2020 Erhard Wienkamp, prezes Messe Düsseldorf.

Także wystawcy nie szczędzili kierowanych w stronę targów EuroShop 2020 pochwał doceniając przede wszystkim ich mocno międzynarodowy charakter. Około 70% odwiedzających to w tym roku goście zagraniczni.

Liczne delegacje przyjechały na targi na przykład z Brazylii, Australii i Nowej Zelandii. W porównaniu do mających miejsce w 2017 roku targów ponownie wzrosła liczba narodowości odwiedzających, których w tym roku było 142.

- To duże międzynarodowe zainteresowanie świadczy o dynamice handlu na całym świecie oraz o szczególnym miejscu targów EuroShop, które są gospodarczą siłą napędową - twierdzi Michael Gerling, przewodniczący Komitetu Doradczego EuroShop i prezes Instytutu EHI Retail z Kolonii.

- Sukces handlu internetowego motywuje sprzedawców do działania. Zauważyli oni mianowicie, że aby klienci przyszli do sklepu, muszą mieć powód inny niż sam asortyment. Dzięki konkurencji wzrosło znaczenie handlu detalicznego. Inwestuje się w budowę sklepów, w tworzenie miejsc, w których można zobaczyć i przeżyć więcej -  wyjaśnia Gerling.

Jego zdaniem boom w handlu przeżywa ponadto cyfryzacja. Z jednej strony umożliwia ona sprzedawcy zaoferowanie klientom więcej usług serwisowych oraz połączenie kanałów online i offline, z drugiej strony ułatwia przebieg procesów i logistykę. W centrum zainteresowania na targach EuroShop 2020 znajdowała się cyfrowa transformacja w obszarze możliwie największej wydajności energetycznej i zrównoważonego rozwoju.

Wystawcy podkreślali ponadto, że tegoroczni odwiedzający byli wysokiej klasy specjalistami posiadającymi wysokie kompetencje decyzyjne – 70% gości to przedstawiciele najwyższego szczebla zarządzającego. Wielu z nich wykorzystało swoją wizytę na targach EuroShop do poznania przykładów tzw. best practice i uzyskania informacji na temat wiodących w handlu trendów. Zróżnicowany program wykładów z zakresu technik sprzedaży, architektury i wystroju sklepów czy też w obszarze expo i event cieszył się dużą popularnością wśród odwiedzających. Podobnie dużym zainteresowaniem cieszyły się wydarzenia dodatkowe towarzyszące targom EuroShop: start-up hub, Designer Village czy Premium City.

Liczby mówią same za siebie: 96% gości wyraziło swoje zadowolenie z pobytu na targach. Taka sama ilość podkreśliła wyjątkową pozycję targów EuroShop, które wskazują kierunki rozwoju, są platformą pozyskiwania kontaktów i największą imprezą w branży handlowej.

Ze względu na aktualną sytuację związaną z koronawirusem targi odwiedziło 19 000 odwiedzających mniej niż podczas rekordowej pod tym względem imprezy w roku 2017.

Kolejne targi EuroShop odbędą się w roku 2023 w dniach 26 luty – 02 marca w Düsseldorfie.

Joanna Hamdan 10490 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.