Chata Polska i jej wyzwania na 2020 r.

Sieć znosi opłatę franczyzową dla osób, które mają co najmniej dwa sklepy pod szyldem Chata Polska. Nowych partnerów zachęca też innymi bonusami. W sieci ruszają testy kas samoobsługowych.

Sieć planuje zniesienie opłaty franczyzowej dla osób, które mają co najmniej dwa sklepy. Co więcej, obecni franczyzobiorcy będą zachęcani do polecania osób chętnych do przyłączenia się do Chaty Polskiej. Ma w tym pomóc startujący program 5000+, w ramach którego franczyzobiorcy otrzymają 5 tys. zł netto za skuteczne polecenie, które doprowadzi do otwarcia sklepu.

Grzegorz Górecki, dyrektor generalny Chaty Polskiej ujawnił podczas konferencji „Challenges 2020”, która odbyła się w ubiegłym tygodniu w Poznaniu, że w tym roku priorytetem dla sieci będzie poprawa warunków handlowych. Już w ubiegłym roku doszło przenegocjowano 105 kontraktów; na ten rok wytypowano 168 umów do renegocjacji. Do lutego br. podpisano już 12 nowych umów.

Chata Polska skupi się także na rozwijaniu promocji w ramach tzw. wielosztuk, rozwoju kategorii produktów zmiennowagowych (szczególnie cukierków na wagę), regionalnych i tzw. zdrowej żywności. Planuje ponadto szerzej wdrożyć program zbierający dane ze sklepów oraz zautomatyzować procesy zakupowe. Podczas konferencji zapowiedziano także dalsze podnoszenie atrakcyjności gazetki, w tym poszerzanie asortymentu w promocji, poprawę marż i cen oraz udziałów w sprzedaży.

- Już w ubiegłym roku wprowadziliśmy wiele zmian w naszej gazetce, m.in. zmieniliśmy objętość, zwiększyliśmy częstotliwość jej ukazywania się a także zwiększyliśmy nakład do 300 tys. egzemplarzy - mówił Grzegorz Górecki. - Działania te poskutkowały 82% wzrostem sprzedaży gazetkowych produktów. Zamierzamy je kontynuować – zapowiadał.

Ujawnił przy tym, że już niebawem - w marcu – operator rozpocznie testy kas samoobsługowych. Jednym ze sklepów, który został wytypowany do fazy pilotażowej jest rozbudowujący się właśnie sklep Chaty Polskiej w miejscowości Kwilcz.

Innym priorytetowym działaniem na ten rok jest poprawa wykorzystania magazynu centralnego sieci m.in. w zakresie in-outów oraz innych inicjatyw wspólnych z producentami.

Chata Polska mocniej wchodzi ponadto w informowanie klientów o swoich atutach i promocjach. Na początku marca rusza pierwsza kampania reklamowa, na razie w radiu Eska. Innym nowym kanałem, w którym zagości ze swoimi spotami już wkrótce, są telebimy w MPK Poznań.

Sieć Chata Polska liczy już ponad 300 sklepów. Rozwija się od 1997 r. i obecna jest dziś na terenie siedmiu województw.

Katarzyna Pierzchała 3304 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.