Biedronka ruszyła z Piórkiem

Szósta edycja konkursu organizowanego przez sieć na książkę dla dzieci wystartowała 24 lutego.

Pierwszy etap konkursu skierowany jest do debiutujących pisarzy. Autor, który zachwyci jurorów swoim opowiadaniem dla dzieci w wieku 4-10 lat otrzyma 100 tys. zł.

W tym roku do składu jury dołączyli nowi członkowie. W kategorii Tekst jest to Michał Rusinek, tłumacz, autor książek dla dzieci, felietonista, a niegdyś sekretarz Wisławy Szymborskiej, a w kategorii Ilustracje - Edgar Bąk, współpracujący z czołowymi instytucjami kultury projektant systemów identyfikacji wizualnej, czasopism i plakatów, Emilia Dziubak, ilustratorka książek dla dzieci, współpracująca z wydawnictwami polskimi i zagranicznymi oraz Arkadiusz Mierzwa - przedstawiciel sieci Biedronka, dziennikarz i rzecznik prasowy, który pracował wcześniej m.in. w Canal+ czy TVN 24.

Teksty na konkurs należy zgłaszać poprzez stronę piorko.biedronka.pl. Mogą je nadsyłać debiutujący, pełnoletni autorzy, w tym także osoby, które brały udział w poprzednich edycjach, lecz nie zostały laureatami. Każdy uczestnik konkursu może ich zgłosić maksymalnie trzy, o objętości od 20 do 60 tys. znaków. Nabór do etapu tekstowego trwa do 23 marca.
 
Potem wystartuje część ilustratorska konkursu.
 
Finalnie książka pojawi się w ponad 3 tys. sklepów Biedronka w listopadzie 2020 roku.
 
"Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" powstało w 2014 roku z myślą o rozkochaniu w książkach najmłodszych odbiorców. Dotychczasowe pięć edycji nie tylko wyłoniło dziesięcioro zdolnych debiutantów z kategorii Tekst i Ilustracje, których Biedronka nagrodziła łącznie 1 mln zł, ale i otworzyło im drzwi do świata kariery.
Świadczą o tym chociażby liczby: wszystkie zwycięskie książki konkursu zostały sprzedane łącznie w ok. 220 tysiącach egzemplarzy.
 
Do tej pory w ramach konkursu Piórko ukazało się pięć książek dla najmłodszych odbiorców: w 2015 r.: „Szary domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską; w 2016 r.: „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej; w 2017 r.: „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemz; w 2018 r.: „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi; w 2019 r.: "O królewiczu, który się odważył!", autorstwa Katarzyny Wierzbickiej z ilustracjami Julii Hanke.
 
Joanna Hamdan 10490 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.