Kaufland uczy ekologii od najmłodszych lat

Właśnie rozpoczął się drugi etap akcji edukacyjnej sieci "Eko od dziecka".

Chcąc zwiększać świadomość ekologiczną od najmłodszych lat, sieć Kaufland prowadzi projekt edukacyjny pod nazwą „Eko od dziecka”.

W ramach inicjatywy przeszkoleni pracownicy firmy odwiedzili do tej pory 7 przedszkoli w 4 miastach, gdzie prowadząc warsztaty, uczyli dzieci, jak dbać o dobro planety. W bezpłatnych zajęciach podzielonych na trzy bloki tematyczne dotyczących różnych aspektów ekologii, wzięło udział już prawie 500 przedszkolaków w wieku 5-6 lat.

Jednym z warsztatowych zadań było stworzenie projektu torby z dziecięcym pomysłem na dbanie o środowisko. Na autora lub autorkę najlepszego pomysłu czekały nagrody, które wręczono 10 lutego w Przedszkolu Publicznym nr 6 "Kubuś" w Krotoszynie podczas uroczystości kończącej pierwszy etap akcji.

Laureatką premierowej odsłony konkursu została 6-letnia Lidia, która w nagrodę otrzymała dyplom, torbę ze swoim rysunkiem oraz zabawki. Zabawki otrzymało również przedszkole laureatki, a dla dzieci przygotowano poczęstunek – świeże owoce.

Drugi etap warsztatów wystartował 11 lutego. Wezmą w nim udział 4 przedszkola: w Nowej Soli, Malborku, Lublinie i Szczecinie. Prawie 200 dzieci zdobędzie wiedzę o ochronie środowiska i zyska szansę na wygranie ufundowanych przez sieć nagród. Zadaniem przedszkolaków będzie ponownie stworzenie projektu torby przedstawiającego ich pomysł na ochronę natury. Zdjęcia projektów toreb będzie można przesłać na specjalnie utworzony adres mailowy, a na autora najlepiej ocenionej pracy drugiego etapu czeka nagroda-niespodzianka o wartości 1000 zł.

Projekt "Eko od dziecka" to element strategii CSR sieci Kaufland o nazwie „Zróbmy to razem”. - Wierzymy, że każdy ma realny wpływ na kondycję planety, a naszym obowiązkiem, jako zaangażowanej społecznie sieci, jest dbanie o szerzenie wiedzy w tym zakresie. Szczególnie duże znaczenie ma praca z dziećmi, które wynoszą z zajęć cenną naukę na przyszłość, angażując się w warsztaty i ciesząc, że mogą zrobić coś dobrego dla otoczenia - komentuje Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w sieci Kaufland Polska oraz wolontariuszka projektu Eko od dziecka.

Joanna Hamdan 10419 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.