Konsultacje społeczne w sprawie RODO dla handlu

Polska Rada Centrów Handlowych, we współpracy z firmami członkowskimi, przygotowała zbiór zasad przetwarzania danych osobowych, kluczowych dla branży nieruchomości handlowych. Projekt kodeksu RODO jest na etapie konsultacji społecznych, by wypracować wspólne stanowisko sektora handlu.

Minęły prawie dwa lata od wejścia w życie rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Jednak hasło RODO nadal stanowi wyzwanie i wzbudza liczne wątpliwości wśród przedsiębiorców. Z tego powodu Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) podjęła inicjatywę utworzenia kodeksu postępowania dla sektora miejsc handlu, który ma ułatwić właściwe i skuteczne stosowanie nowych przepisów poprzez wypracowanie jednolitych praktyk w branży. Aktualne przepisy przewidują możliwość tworzenia branżowych kodeksów postępowania, które mają ułatwić właściwe i skuteczne stosowanie nowych przepisów poprzez wypracowanie jednolitych praktyk. Kodeksy, o których mowa w art. 40 RODO, mogą być tworzone przez organizacje reprezentujące administratorów lub podmioty przetwarzające dane osobowe oraz powinny uwzględniać specyfikę przetwarzania danych osobowych w danym sektorze.

PRCH przygotowała nowy dokument nie tylko, by zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych, ale również pomóc w budowaniu zaufania klientów i kontrahentów podmiotów działających na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Kodeks RODO dla sektora handlu uwzględnia specyfikę przetwarzania danych osobowych w branży, dzięki czemu ma szansę stać się efektywnym narzędziem.

Projekt jest na etapie konsultacji społecznych.

- Stoimy przed szansą stworzenia jasnych i precyzyjnych zasad etyki postępowania wewnątrz branży nieruchomości handlowych, które będą miały realny wpływ na standardy ochrony danych osobowych w branży, która zatrudnia ponad 400 tys. pracowników - mówi Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH.

Kodeks po konsultacjach społecznych trafi na biurko prezesa UODO. Po akceptacji, będzie to praktyczna i oficjalna pomoc we właściwej interpretacji i wdrożeniu skomplikowanych przepisów RODO.

Ilona Mrozowska 3513 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.