Czekolada z drukarki

Barry Callebaut, producent czekolady, zaprezentował drukarkę 3D, która pozwala drukować tysiące kawałków czekoladek, zachowując ich indywidualny, ręcznie wykonany wygląd.

Jak skomentował Pablo Perversi, szef Barry Callebaut i główny specjalista ds. innowacji, zrównoważonego rozwoju i jakości, innowacja jest ważnym filarem strategii Barry Callebaut w zakresie "inteligentnego rozwoju", a przełomowa technologia 3D stawia markę Mona Lisa w czołówce branży i wzmacnia światową pozycję Barry Callebaut w dziedzinie dekoracji.

W ramach inauguracyjnych działań marka Mona Lisa połączyła siły ze znanym cukiernikiem Jordi Roca i wdrożyła technologię drukowania swojej najnowszej czekolady - Flor de Cacao.

Zainspirowana owocem kakaowym czekolada Flor de Cacao swoim wyglądem przypomina ziarno kakaowe, które w kontakcie z gorącym sosem czekoladowym otwiera się jak kwiat kakaowca.

- Zazwyczaj inspirują mnie rzeczy, których nie mogę zrobić, ponieważ stanowią one twórcze wyzwanie, ale teraz, dzięki Mona Lisa 3D Studio, mogę przenieść moje czekoladowe rzemiosło na wyższy poziom. Mogę sobie wyobrazić każdy nowy rodzaj projektu i go ożywić. Ten nowy sposób pracy z czekoladą na pewno zaskoczy konsumentów - mówi Jordi Roca.

Początkowo Barry Callebaut będzie świadczył usługi dla szefów kuchni i hoteli, sieci kawiarni i restauracji w wybranych europejskich krajach.

Jak zapowiedział producent jako pierwsza z skorzysta z niej sieć hoteli Van der Valk w Holandii.

Źródło i zdjęcie: www.esmmagazine.com

Joanna Hamdan 10433 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.