Gazetki przyciągają zwłaszcza klientów dyskontów

Klienci dyskontów mają największy wskaźnik odwiedzin w sklepach po obejrzeniu gazetki - wynika z analizy opublikowanej przez Blix. To właśnie gazetki dyskontów wywołują największy impuls zakupowy i najczęściej przekładają się na finalne zakupy w sklepach.

Blix, portal gazetek promocyjnych, opublikował analizy Drive to Store, z których wynika, że format posiadający największą konwersję na zakupy w sklepie to dyskonty. Aż 55% ich klientów, po obejrzeniu gazetki w aplikacji Blix, realizuje zakupy w sklepach stacjonarnych. Istnieje grupa hard shopperów tego segmentu, której reprezentanci przychodzą do swoich ulubionych sklepów minimum 3 razy w tygodniu.

Przykładowo, dla dwóch liderów segmentu dyskontów – Lidla i Biedronki – hard shopperzy stanowią grupę aż 37%.

Na drugim miejscu, według analizy Drive to Store, jest segment supermarketów, generując odwiedzalność sklepów po zapoznaniu się z ofertą gazetkową, na poziomie 44%. Tuż za supermarketami, na poziomie 39%, uplasował się wciąż szybko rosnący i umacniający swoją pozycję segment convenience. Koniec zestawienia, z poziomem 27% odwiedzalności zamyka segment hipermarketów, którego udział słabnie zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Portal gazetkowy Blix, ma 2,5 mln aktywnych użytkowników i generuje 632 mln wyświetleń gazetek rocznie.

- Obserwujemy, że niektóre sieci handlowe bardziej lojalizują klienta – mówi Krzysztof Łuczak, CEO Proxi Cloud. Jego zdaniem gazetki tych sieci powodują znacząco większy impuls zakupowy i zmianę przyzwyczajenia konsumenta. Standardem stało się współkupowanie pomiędzy sieciami, a silny impuls zakupowy w postaci „skrojonej na miarę” gazetki powoduje przekierowanie uwagi klienta na tę konkretną sieć.

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.