Ekspansja Kauflandu w Polsce

Należąca do Grupy Schwarz sieć marketów Kaufland nie zwalnia tempa i zgodnie z ogłoszoną ostatnio strategią koncentruje się na europejskim rynku, w tym Polsce. Powstają nowe placówki, sieć szuka rąk do pracy.

Na początku tego roku Grupa Schwarz, właściciel sieci Kaufland, ogłosiła, że modyfikuje swoje plany ekspansji. Zamiast Australii, gdzie marka Kaufland miała się dynamicznie rozwijać operator zapowiedział wzmożoną koncentrację na europejskim biznesie. – W Europie widzimy duży potencjał wzrostu – komentował wówczas Frank Schumann, pełniący obowiązki dyrektora generalnego w Kauflandzie.

Oprócz Niemiec i Polski Kaufland obecny jest w Czechach, Rumunii, Słowacji, Bułgarii, Chorwacji i Republice Mołdawii z około 1300 oddziałami i 132 000 pracowników. W naszym kraju sieć liczy 216 hipermarketów (w tym są już trzy przejęte od 1 lutego od Tesco). W pierwszym kwartale tego roku sieć Kaufland powiększy się jeszcze o nowo powstające obiekty w Częstochowie, Piastowie oraz w Zawierciu, a w drugiej połowie roku - w Lublinie, Katowicach i Szczecinie. 

W nowo powstających placówkach Kauflandu stosowane są nowoczesne technologie przyjazne środowisku. Obiekty wyposażane są m.in. w energooszczędne oświetlenie LED a także technologię odzysku ciepła odpadowego, która pozwala na znaczącą redukcję emisji gazów cieplarnianych.

Poruszanie się po markecie ułatwia intuicyjny system prowadzenia klienta oparty na identyfikacji kolorystycznej i graficznej, spójny z oznaczeniami stosowanymi w gazetkach reklamowych. Wszelkie informacje i promocje wyświetlane są na ekranach digital signage, czyli cyfrowych nośnikach informacji.

Komfort podczas zakupów zapewniają szerokie, bezkolizyjne alejki.

Klienci mogą standardowo skorzystać z szerokiej oferty obejmującej kilkanaście tysięcy różnorodnych produktów, w tym artykuły świeże – owoce i warzywa, pieczywo prosto z pieca, kurczaka z grilla oraz mięso, sery i wędliny dostępne zarówno przy ladzie, jak i w części samoobsługowej. Uzupełnia je szeroka oferta artykułów przemysłowych, m.in. tekstyliów, kosmetyków, artykułów dziecięcych, AGD oraz RTV. W wybranych placówkach, jak np. tym w Zielonej Górze, dostępny jest butelkomat. Klienci, przy okazji zakupów mogą zatem zwrócić do automatu zużyte szklane butelki, za które otrzymają bon o wartości kaucji za zwrócone butelki – do wykorzystania w markecie.

Natomiast od 2 listopada 2019 r. we wszystkich marketach sieci Kaufland świeże produkty na wagę ze stoisk z obsługą można kupić do opakowań własnych. Usługą objęto sery, wędliny i produkty garmażeryjne - z wyłączeniem mięsa i drobiu. Inicjatywa jest częścią strategii, która zakłada ograniczanie zużycia plastiku.

Kaufland w Polsce ma obecnie 216 marketów. Kolejne planowane otwarcia wymagają jednak znalezienia odpowiedniej kadry. - Firma oferuje zatrudnienie w wielu obszarach działalności. Wśród dostępnych ścieżek kariery, wyróżnić można m.in. sprzedaż, logistykę, administrację, pion personalny, prawo i compliance, zakup, zaopatrzenie, finanse i rachunkowość, controlling i wiele innych – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor pionu personalnego Kaufland Polska.

Kaufland zatrudni obecnie nad Wisłą prawie 16 tys. osób. Wciąż poszukiwane są kolejne. Jak przypomina sieć, na popularnym w branży stanowisku kasjer-sprzedawca wynagrodzenie podstawowe wzrasta wraz ze stażem pracy. Bardziej doświadczeni pracownicy marketów od 1 marca otrzymają nawet 3 900 zł brutto. Jednym ze składników wynagrodzenia jest dodatek motywacyjny w wysokości 500 zł za 100% frekwencję w pracy. Dodatkiem są objęci pracownicy sklepów oraz centrów dystrybucyjnych w całej Polsce.

Jak uważa Grupa Schwarz, po przyznaniu podwyżek z dniem 1 marca 2020 r. Kaufland stanie się drugim najlepszym pracodawcą w Polsce wśród sieci spożywczych pod względem wysokości płac.

Kaufland poszukuje obecnie pracowników do działów sprzedaży, logistyki, obszarów centralnych, zakupu i administracji. To przede wszystkim oferty pracy do centrali we Wrocławiu, ale także do centrów logistycznych i marketów w całej Polsce.

Według danych LZ Retailytics, Grupa Schwarz jest niekwestionowanym liderem w rankingu najlepiej sprzedających się europejskich detalistów spożywczych. W ubiegłym roku Kaufland i Lidl wspólnie osiągnęły sprzedaż w wysokości nieco ponad 120 milionów euro, z czego na Kaufland przypadło około 26 mln euro. Aldi Nord i Süd wygenerowały prawie 67 mln euro sprzedaży, Carrefour zajął trzecie miejsce ze sprzedażą ponad 64 mln euro.

Ilona Mrozowska 3513 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.