Allegro zainwestuje w swój biznes 1 mld zł

Wśród najważniejszych na ten rok inwestycji jest rozwój Allegro Smart! i usprawnienie dostaw. Między innymi na te cele firma planuje przeznaczyć aż 1 mld zł.

Jak zapowiada Allegro celem na 2020 r. jest zwiększenie liczby klientów korzystających z platformy i ułatwienie im znalezienia produktów w najbardziej atrakcyjnych cenach. Aby to osiągnąć, Allegro stworzyło ekosystem, do którego nowi sprzedawcy mogą bardzo łatwo dołączyć.

Zakładając utrzymanie obecnego tempa wzrostu, dzięki coraz większym inwestycjom Allegro w pozyskiwanie nowych klientów, rozwój programów lojalnościowych, takich jak Allegro Smart!, dostawy i nowe narzędzia sprzedażowe, według prognoz sprzedawcy zwiększą swoją aktywność na platformie i dodadzą 200 tys. nowych ofert dziennie. Ich łączna liczba ma sięgnąć 200 mln do końca 2020 r., a liczba sprzedawców na platformie ma wzrosnąć w tym roku o 20%.

- W 2020 r. będziemy w dalszym ciągu skupiać się na inwestycjach poprawiających doświadczenie zakupowe klienta i zapewniających sprzedawcom Allegro doskonałe warunki do rozwijania działalności – powiedział prezes Allegro Francois Nuyts. – Zamierzamy zainwestować 1 mld zł w naszą platformę, między innymi w dostawy, rozwój usługi Allegro Smart!, zwiększenie wizyt w serwisie, wyszukiwanie i UX, obsługę klienta a także narzędzia
wspierające sprzedawców. Wraz z jego rozwojem, wkład ekosystemu Allegro w polską gospodarkę również staje się coraz większy. W 2019 r. wraz z naszymi sprzedawcami i partnerami biznesowymi przyczyniliśmy się do zwiększenia polskiego PKB o 13 mld zł. Allegro odprowadziło podatki w wysokości 0,5 mld zł, co stanowi równowartość 70% rocznych wydatków z budżetu publicznego na gospodarkę mieszkaniową - dodał Nuyts.

W 2019 r. dzięki dbałości o obsługę klienta i korzystaniu z narzędzi Allegro, najbardziej aktywnym sprzedawcom udało się zwiększyć sprzedaż o 118%, a 80 nowym firmom udało się osiągnąć wartość sprzedaży (GMV) na poziomie 1 mln zł w niecałe 12 miesięcy.

Obecnie na Allegro działa 140 tys. kont sprzedawców i liczba ta stale rośnie. Dzięki licznym innowacyjnym rozwiązaniom wprowadzonym na platformie, prawie 20 tys. nowych sprzedawców zdecydowało się otworzyć konta firmowe. W 2019 r. sprzedawcy zwiększyli liczbę opublikowanych ofert o 40% do łącznie 130 mln. To 100 tysięcy nowych ofert każdego dnia.

Joanna Hamdan 10413 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.