Terminale, kasy i szuflady kasowe na Stadionie Poznań

W lutym 2020 r. firma S&T zakończyła główny etap wdrożenia zintegrowanego systemu POS (Point Of Sales) na Stadionie Poznań. W ramach kontraktu S&T docelowo wyposaży 85 stanowisk gastronomicznych i handlowych w nowy sprzęt i oprogramowanie, umożliwiające realizację nawet 240 transakcji na minutę.

Wdrożenie na Stadionie Poznań zostało podzielone trzy etapy. W pierwszym instalacją objęto salę koncertową, w kolejnym restaurację, w ostatnim zaś kioski na koronie stadionu. 

- W naszym wdrożeniu tak naprawdę chodzi o czas - mówi Konrad Łucka, IT services director S&T w Polsce. - Tradycyjne rozwiązania nigdy nawet nie zbliżą się do współczynnika sprzedaży, jaki jest możliwy dzięki zintegrowanemu z punktami gastronomicznymi systemu POS. Około 90% wszystkich transakcji na takim obiekcie przypada na czas przed meczem lub koncertem i w trakcie przerw. W tym newralgicznym momencie wszystkie punkty sprzedaży muszą działać z niezawodną precyzją, a tysiące klientów musi zostać obsłużonych w jak najszybszym czasie - tłumaczy.

W nowym systemie współpracować ze sobą będzie w sumie 330 urządzeń - kas, drukarek fiskalnych, terminali płatniczych i szuflad kasowych. Skorzysta z nich ok. 100 pracowników punktów gastronomicznych na stadionie. Szacuje się, że dzięki nowemu rozwiązaniu będą mogli oni obsłużyć nawet 240 transakcji na minutę. 

- Zdecydowaliśmy na wymianę systemu gastronomicznego, żeby zwiększyć bezpieczeństwo realizowanych na Stadionie transakcji handlowych oraz skrócić czas obsługi klienta - komentuje Filip Brzóska, dyrektor finansowy w spółce Marcelin Management, która jest operatorem stadionu. - Wdrożone przez S&T rozwiązanie ma szereg funkcjonalności zabezpieczających  nas przed potencjalnymi przerwami, które mogą się pojawić podczas oferowania usług gastronomicznych w trakcie imprezy masowej.  Jednym z kluczowych dla nas elementów, było automatyczne przechodzenie systemu w tryb offline. Wdrożone na Stadionie Poznań rozwiązanie nawet w przypadku braku dostępu do sieci nie tylko pozwala na kontynuację sprzedaży, ale co najważniejsze nie wymaga od naszych kasjerów czy managerów właściwie żadnych dodatkowych działań – podkreśla Filip Brzóska.

System POS to zarówno sprzęt jak i oprogramowanie do obsługi sprzedaży, wraz z przygotowaną dokładną analizą potrzeb przedsiębiorstwa oraz doradztwem i pełnym wsparciem przy wyborze optymalnego rozwiązania dla całej firmy. W gastronomii systemy POS są podstawowym elementem prowadzenia biznesu.

Według danych Grand View Research z 2019 r., światowy rynek terminali płatniczych w punktach sprzedaży ma osiągnąć do 2027 r. wartość niemal 126 mld dol. i będzie rósł w tempie 7,5% (CAGR).

Zdjęcie: Shutterstock

Ilona Mrozowska 3490 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.