Carrefour wycofuje popularne produkty z oferty

Sieć wprowadza też zmiany w produktach higienicznych marki własnej. Dowiedz się, co zniknie z półek tej sieci.

Na rok przed wejściem w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/904 z dn. 5 czerwca 2019 r. w sprawie zmniejszenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko, plastikowe talerzyki i sztućce zniknęły z półek sklepów Carrefour. Zastąpiły je przyjaźniejsza dla środowiska naturalnego alternatywy, wykonane m.in. z drewna.

- Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych - tłumaczy Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. - Prowadzimy też działania, które towarzyszą codziennym zakupom w Carrefour. Przykładem tego jest akcja #zwłasnymkubkiem, czy zaproszenie klientów do przyniesienia do sklepu swoich opakowań na owoce, warzywa i produkty na wagę. Taką możliwość wprowadziliśmy w tamtym roku we wszystkich sklepach w kraju - przypomina Barbara Kowalska. 

Sieć poszerzyła też ofertę o płatki i patyczki kosmetyczne posiadające certyfikaty Ecocert i GOTS, które gwarantują użycie naturalnych, odnawialnych i biodegradowalnych surowców. Płatki i główki patyczków wykonane są w 100% z organicznej bawełny z certyfikowanych upraw, bez użycia nawozów i pestycydów. Patyczki z kolei wykonane są z celulozy uzyskanej z trzciny cukrowej.

Obok optymalizacji oferty produktów, Carrefour realizuje także szereg wewnętrznych działań w ramach polityki opakowaniowej firmy, która jest elementem strategii transformacji żywieniowej. Głównymi celami wyznaczonymi w obszarze polityki opakowaniowej są: wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 r., wprowadzenie do sprzedaż toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów do 2022 r., a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 r. o 5% w stosunku do roku 2017.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów
w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Ilona Mrozowska 3498 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.