Innowacje żywnościowe w 2020 r. - czego możemy się spodziewać?

Mięso hybrydowe, nowe odmiany mąk, koktajle bezalkoholowe czy pożegnanie z soją. To zdaniem specjalistów żywienia pracujących dla należącej do Amazona sieci Whole Foods Market najważniejsze trendy żywnościowe tego roku.

Co dokładnie będzie rządzić na sklepowych półkach? Oto najważniejsze typy:
 
Produkty hybrydowe
Coraz więcej konsumentów ogranicza spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego. W związku z tym na popularności zyskiwać będą "produkty mieszane" wytwarzane ze składników zarówno zwierzęcych jak i warzywnych. I tak na przykład burgery wytwarzane będą z mięso-pieczarki czy mieszanki mięso-ziaren.

Mąki z owoców i warzyw
Na podbój sklepowych półek czekają także nowe, innowacyjne mąki na bazie owoców i warzyw. Jedną z nich  jest mąka kalafiorowa, która jest już stosowana w różnych gałęziach przemysłu. W kolejce czeka też mąka orzechowa i mąka zawierająca błonnik z „super” białkami.
 
Roślinne źródła białka
Śledzący rynkowe trendy producenci żywności coraz częściej rezygnują także z soi i wykorzystują do produkcji swoich wyrobów jej zamienniki takie jak: fasola mung, nasiona konopi, dynie, awokado, nasiona arbuza i chlorellę. Rośliny te charakteryzują się wysoką zawartością białka i składników odżywczych.
 
Nietypowe masło
W segmencie tym na popularności zyskiwać będą nietypowe lub sezonowe smarowidła. Będzie to między innymi masło z arbuza czy masło dyniowe. Innymi coraz bardziej modnymi składniki w produktach do smarowania będą orzechy i rośliny strączkowe.
 
Moktajle
Z kolei w alkoholach królować będą koktajle bezalkoholowe, zwane także moktajlami oraz bezalkoholowe piwa,  alt-gin czy bezalkoholowe Martini.
 
Nowe alternatywy dla cukru
Powstawać będą ze zredukowanego syropu z owoców takich jak: mnich, granat, kokos i daktyle, a także prosa czy słodkich ziemniaków. Przy tym nie będą kaloryczne i nie będą powodować wzrostu poziomu cukru we krwi.
 
Źródło: Lebensmittel Zeitung direkt
 
Joanna Hamdan 10490 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.