Grupa Żywiec: przed nami kolejny rok pełen wyzwań

Zimny start sezonu i spadek sprzedaży piw z segmentu ekonomicznego dały się nieco we znaki branży piwnej w 2019 r. W tym roku dochodzi wyższa na alkohol akcyza oraz - jak przypomina Grupa Żywiec - coraz bardziej skomplikowane otoczenie regulacyjne. Łatwo nie będzie.

Grupa Żywiec opublikowała wynika za 2019 r., w których podaje, że skonsolidowane przychody firmy wzrosły w porównaniu do roku 2018 o 7% i wyniosły 3,5 mld zł.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej spadł jednak aż o 22% i wyniósł 325 mln zł (w 2018 r. - 415 mln zł.). Zysk netto wyniósł natomiast 234 mln zł, co oznacza spadek o 28% (w 2018 r. było to 324 mln zł).

Jak tłumaczy zarząd Grupy, do wzrostu przychodów o 7% przyczyniły się dwucyfrowe wzrosty sprzedaży marek premium (Żywiec, Heineken, Desperados i Strefa Zero) oraz dalszy dynamiczny rozwój marek Browaru Namysłów, który w kwietniu ub. r. stał się częścią Grupy.

Jednocześnie, jak przyznaje Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec, ubiegły rok był trudniejszy dla branży piwnej i Grupy Żywiec niż bardzo dobry 2018 r. - Niekorzystna pogoda w maju na początku sezonu piwnego, a także spadek całego rynku piwa w czwartym kwartale, szczególnie w segmencie ekonomicznym, wpłynęły również na sprzedaż Grupy Żywiec - przyznał Francois-Xavier Mahot. - Negatywny wpływ tych czynników częściowo zrównoważyliśmy kontynuacją wzrostu naszych marek premium i Strefy Zero. Na wyniki bardzo pozytywnie wpłynął również dalszy dynamiczny rozwój Browaru Namysłów i efekty synergii wynikające z tej akwizycji - dodał.

Jak zapowiada prezes, obserwując utrzymującą się wysoką inflację kosztów działalności, coraz bardziej skomplikowane otoczenie regulacyjne nakładające na przedsiębiorców coraz to nowe obciążenia podatkowe i administracyjne oraz uwzględniając wzrost akcyzy na alkohol, w bieżącym roku Grupa Kapitałowa Żywiec będzie kontynuować strategię budowania wartości i zwiększania wartości z każdego hektolitra piwa. Jednocześnie będzie dążyć do zwiększenia efektywności wewnętrznej, kontynuacji inwestycji w silne marki i innowacje oraz obsługę klienta.

Joanna Hamdan 11099 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.