Rossmann ruszył z akcją "Czyściochowe Przedszkole"

Jej celem jest nauka jak myć ręce, dbać o zęby czy korzystać z toalety.

Sieć przygotowała także konkurs plastyczny, w ramach którego najbardziej aktywne przedszkola otrzymają od Rossmanna karty podarunkowe na zakup mydła i artykułów higienicznych. Łączna pula nagród wynosi 200 tys. zł.

Na potrzeby akcji doświadczeni psychologowie i metodycy przygotowali gotowe scenariusze zajęć, zgodne z podstawą programową, które zostały poprzedzone wywiadami z pracownikami przedszkoli, żeby dowiedzieć się, jakiego typu materiały byłyby dla nich pomocne.

W ten sposób powstało 6 scenariuszy zajęć poświęconych różnym zagadnieniom higieny (m. in. czystość rąk, korzystanie z toalety, ochrona skóry czy mycie zębów). Każdy podzielony na cztery bloki. Natomiast rodzice otrzymają materiały uzupełniające do pracy w domu, żeby mogli usystematyzować wiedzę dzieci zdobytą w przedszkolu.

Scenariusze zajęć oraz dodatki dla rodziców są dostępne dla każdego przedszkola działającego na terenie Polski, czyli blisko 21 tys. placówek. Żeby je pobrać wystarczy, że wychowawca lub dyrektor przedszkola zarejestrują swoją placówkę na stronie programu www.czysciochowo.pl.

Ponadto Rossmann przygotował pakiety startowe dla przedszkoli i ich podopiecznych. Jeden pakiet składa się z: trzech plansz edukacyjnych (do powieszenia w przedszkolu) oraz dzienniczka higieny i naklejek dla 75 dzieci.

Pakietów jest 9 tys., z czego 4 tys. trafi do przedszkoli zlokalizowanych najbliżej sklepów Rossmann. Pozostałe otrzyma pierwszych 5 tys. placówek, które zarejestrują się na stronie naszego programu. To oznacza, że aż 675 tys. maluchów z całej Polski dostanie osobiste dzienniczki, w których będą śledzić swoje postępy w nauce higieny.

Elementem programu "Czyściochowe Przedszkole" jest też konkurs plastyczny. Co miesiąc – od marca do czerwca – aż 100 przedszkoli będzie mogło wygrać karty podarunkowe do drogerii sieci o wartości 500 zł. Laureaci będą wybierani w głosowaniu, w którym mogą brać udział tylko rodzice, którzy są uczestnikami programu Rossnę! Junior. Przez cztery miesiące trwania konkursów nawet 400 polskich przedszkoli otrzyma bony o łącznej wartości 200 tys. zł na zakup środków czystości dla swoich placówek.

Program "Czyściochowe Przedszkole", strona www.czysciochowo.pl, a także specjalne call center do obsługi zgłoszeń ruszyło już 10 lutego. Pierwsza edycja akcji potrwa do 30 czerwca.

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.