Restauracja Setka zbiera na kolejny lokal

Kwotę do 1 mln zł na ten cel właściciele chcą pozyskać w kampanii crowdfundingu udziałowego, promowanej na platformie Crowdway.pl.

Zbiórkę trwa od 11 lutego do 20 marca.

Setka to obecnie dwie restauracje w ścisłych centrach Wrocławia i Warszawy. Pierwszy lokal marki powstał we Wrocławiu w 2012 r. – Tworząc naszą pierwszą Setke, wcielaliśmy w życie wizję przywrócenia tradycyjnej polskiej kuchni w nowoczesnym wydaniu – powiedział Marek Wąsik, prezes Setka. – Z kolei w drugiej restauracji, otwartej w 2017 r., postawiliśmy na wykreowanie kultowego miejsca spotkań dla gości w stolicy. Był to też projekt, dzięki któremu zgromadziliśmy doświadczenie potrzebne do rozwijania formatu w kolejnych lokalizacjach, z zachowaniem unikatowych cech każdego z obiektów – dodał prezes.

W kampanii crowdfundingowej promowanej na platformie Crowdway.pl Setka ubiega się o wsparcie w uruchomieniu kolejnego we Wrocławiu miejsca spotkań pod marką Setka . W jej ramach chce pozyskać kwotę do 1 mln zł, z czego 580 tys. zł pochłonie przebudowa i aranżacja wybranego już lokalu we Wrocławiu oraz wyposażenie kuchni. Wydatki na stworzenie receptur i technologii produkcji piw spod znaku "Setka" spółka szacuje na 150 tys. zł. Pozostała część budżetu zostanie przeznaczona na system sprzedażowo-inwentaryzacyjny i pokrycie kosztów pierwszych 6 miesięcy działania restauracji.

Minimalna kwota inwestycji w Setka w kampanii wynosi 2,5 tys. zł. W ramach benefitów crowdfundingowych o nazwach Gzik, Tatar, Żurek, Golonka i Żeberka, spółka proponuje zniżki od 15 do 20% na wizyty w restauracjach nawet do 1 roku od inwestycji.

Inwestorzy mogą sprzedać udziały w dowolnym terminie. Jednocześnie spółka proponuje możliwość wyjścia z inwestycji po 30 miesiącach od objęcia udziałów, ze zwrotem w wysokości 17,5% po tym okresie. Zarząd nie planuje debiutu giełdowego w najbliższych latach, jednak nie wyklucza podjęcia decyzji o sprzedaży spółki innemu podmiotowi. W takim przypadku zaoferuje inwestorom 15-proc. zwrot z inwestycji w skali roku.

Setka, której udziały są oferowane w kampanii crowdfundingowej, jest właścicielem dwóch spółek zarządzających poszczególnymi restauracjami. Przy otwarciu trzeciej Setki i kolejnych lokali zakładane będą nowe spółki celowe, w których 100% udziałowcem będzie podmiot macierzysty.

Joanna Hamdan 10433 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.