Studenci twórcami nowego asortymentu dla Żabki

Młode i kreatywne osoby po raz kolejny w ramach projektu "Kreatorzy produktu" wymyślili nowe produkty w kategorii Quick Meal Solutions (gotowe przekąski i posiłki).

W tegorocznej edycji wyróżniono trzy koncepcje.

Nagrodzone zostały dwa zespoły z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz jeden w skład którego weszli studenci z Uniwersytetu Adama Mickiewicza oraz Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.

Ich zadaniem było zaprojektowanie nowych produktów od początku do końca, tj. od koncepcji, wybrania odpowiednich składników i ich połączenia, poprzez dopracowanie technologii przygotowania i przechowywania pod kątem urządzeń dostępnych w każdej Żabce, aż po wymyślenie nazw nowych produktów czy ich formy podania w tym opakowań i ekspozycji w sklepie.

Uczestnicy IV edycji projektu zainspirowali się produktami takimi jak: regionalny ser, burak, tortilla czy banan. Studenci, korzystając ze swoich upodobań i doświadczeń, a także przeprowadzając testy i badania sensoryczne pod okiem ekspertów z Żabki, opracowali produkty, które mogą zainteresować nie tylko studenta czy ucznia, ale również osoby będące w drodze do pracy, szukające przekąski "w biegu".

Autorzy wybranych koncepcji otrzymają wynagrodzenie za prawa autorskie do projektów, a produkty będą stopniowo wprowadzane do sprzedaży.

Projekt „Kreatorzy Produktu” organizowany był po raz czwarty we współpracy ze Spółką Celową Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Tegoroczna edycja podzielona była na dwa etapy. W pierwszym trzyosobowe zespoły studentów z różnych uczelni w Polsce przesyłały swoje zgłoszenia poprzez kwestionariusz, a wpłynęło ich aż 28. Do drugiego etapu zaproszonych zostało sześć zespołów, których pomysły jury uznało za najciekawsze. Przez tygodnie trwania projektu zespoły spotykały się z ekspertami akademickimi oraz specjalistami Żabki, którzy przekazywali im wsparcie towaroznawcze i marketingowe. W ramach Akademii Żabki doskonalili również umiejętności przygotowania i prowadzenia prezentacji w języku angielskim oraz wspólnie dążyli do tego, by końcowy efekt prac nad ideą był jak najlepszy.

W minionych edycjach "Kreatorów Produktu" wytypowane do zakupu i wprowadzone do sprzedaży zostały projekty: "Deser z tapioki" oraz "Bułka z wędzonką", stworzone przez studentów z Poznania.

Joanna Hamdan 10448 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.