Platforma Empik.com bije rekordy

Ponad 5 mln użytkowników strony internetowej miesięcznie i prawie 300-proc. wzrost użytkowników aplikacji - tak platforma Empik.com zakończyła 2019 r. Polacy wciąż najczęściej kupują tu książki, przy czym jeden użytkownik kupił ich aż 500!

Za platformą Empik.com rok zakończony znaczącymi wzrostami w zakresie liczby obsłużonych zamówień, ilości użytkowników, a także wdrażania nowych usług i funkcjonalności.
 
Średnia miesięczna liczba użytkowników strony internetowej wyniosła w 2019 r. ponad 5,2 mln osób. W porównaniu z rokiem 2018, aplikacja zanotowała prawie 300-proc. wzrost liczby użytkowników. W sumie w obydwu kanałach platforma obsłużyła prawie 185 mln wizyt, a zamówienia były składane średnio co 5 sekund, w tym ponad milion pochodziło z poziomu aplikacji. Według badania Gemius/PBI, tylko w grudniu Empik.com zanotował ponad 5,8 mln realnych użytkowników i ponad 139 mln odsłon, a aplikacja mobilna serwisu - ponad 1,2 mln użytkowników.
 
Przełomowym momentem ub.r. był Black Friday. Tego dnia strona internetowa została odwiedzona ponad 1,3 mln razy, co stanowiło 25% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Aż 1/5 całego ruchu pochodziła z aplikacji mobilnej – to 3 razy więcej niż w 2018 r. W sumie klienci dokonali ponad 70 tys. zamówień, czyli o ponad 40% więcej niż przed 12 miesiącami, a w szczytowych momentach platforma obsługiwała nawet 5 000 zamówień na godzinę. Natomiast zakupy z wykorzystaniem smartfona wzrosły rok do roku o ponad 100%.
 
Nie bez znaczenia w rozwoju całej platformy pozostaje pakiet dodatkowych usług, jakie Empik oferuje klientom. Przy dokonywaniu zakupów pomocna jest usługa click&collect, dzięki której klienci mają możliwość rezerwacji towaru online, a następnie odebrania go w wybranym sklepie. W porównaniu do danych za 2018 r., korzysta z niej ponad 50% więcej użytkowników.
 
Wzrasta też znaczenie programu Mój Empik, który zrzesza już prawie 5 mln użytkowników. W 2019 r. zarejestrowało się do niego ponad 6% więcej osób niż rok wcześniej, a liczba dokonanych przez nich transakcji wzrosła o blisko 20%. Coraz większą popularnością cieszy się również usługa subskrypcyjna Empik Premium, oferująca pakiet korzyści – od darmowej dostawy, po zniżki na zakupy czy pakiety kulturalne.
 
Miniony rok to także wprowadzenie nowej oferty subskrypcyjnej w Empik Go, gdzie klienci znajdą duży wybór audiobooków, seriali audio i słuchowisk. Ponadto w dalszym ciągu rozwijana jest usługa Empik Bilety.
 
Kolejne funkcjonalności zyskała aplikacja mobilna Empik, w której pojawiła się m.in. funkcja „Mój Salon” pozwalająca na zawężenie całego katalogu produktów do tych dostępnych w wybranym przez klienta salonie.
Rozwija się także sekcja Marketplace, czyli część platformy dedykowana sprzedawcom zewnętrznym. Na Empik.com operuje już ponad 700 aktywnych sprzedawców, którzy oferują ponad 700 000 artykułów w 10 różnych kategoriach. W stosunku do ubiegłego roku, ich oferta cieszy się 100% wzrostem liczby zamówień.
 
Jeżeli chodzi o preferencje zakupowe i zainteresowania Polaków to w 2019 r. najsilniejszą kategorią pod względem liczby zamówień była książka, po którą klienci sięgali średnio co 10 sekund, a jeden użytkownik kupił w sumie ponad 500 pozycji. Szczególną popularnością cieszył się dorobek Olgi Tokarczuk – średnio 6 książek kupowanych na godzinę.
 
W pozostałych kategoriach zdecydowany prym wiodły zabawki (ponad 100 zamawianych produktów na godzinę) oraz elektronika i akcesoria. Imponujące wyniki zanotowały marki Xiaomi i Lego, których akcesoria były zamawiane średnio co 5 minut. W przybliżeniu co 10 minut kupowano smartfona, co godzinę 3 produkty związane z postaciami Super Zings, a co 2 godziny iPhone’a Apple. Klienci chętnie sięgali także po artykuły związane ze zdrowiem i urodą oraz AGD – odpowiednio 55 i 20 sztuk na godzinę.
 
 
 
Joanna Hamdan 10448 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.