Wielorazowe woreczki bawełniane w Carrefour

Carrefour, w ramach inicjatywy zakupów do własnych opakowań, wprowadza alternatywę dla tzw. zrywek. W sklepach sieci w całym kraju pojawiły się wielorazowe woreczki na warzywa i owoce wykonane w 100% z bawełny.

W wakacje Carrefour, jako pierwsza sieć handlowa, zaprosił klientów w całym kraju do korzystania z możliwości zakupów produktów na wagę do swoich wielorazowych opakowań. Firma zaczęła też zachęcać do zakupu owoców i warzyw do własnych woreczków.

- Teraz dla tych, którzy zapomną swojego woreczka na zakupy, w naszych sklepach, w przystępnej cenie, dostępna jest alternatywa dla plastikowych toreb foliowych: wielorazowe woreczki wykonane w 100% z bawełny – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

Woreczki są już dostępne we wszystkich hipermarketach i wybranych supermarketach. Stoiska z nimi można znaleźć w pobliżu sekcji z owocami i warzywami. W ciągu najbliższych kilku tygodni, wielorazowe worki bawełniane będą dostępne we wszystkich hiper- i supermarketach.

- Torebki wielokrotnego użytku wprowadziliśmy w listopadzie ub.r. w sklepie Carrefour Bio. Widzimy, że klienci chętnie z nich korzystają i przyczyniają się do walki z jednorazowym plastikiem – uważa Barbara Kowalska.

Obok rozszerzania inicjatywy zakupów do własnych opakowań wielorazowych, Carrefour realizuje także szereg wewnętrznych działań w ramach polityki opakowaniowej firmy, która jest elementem strategii transformacji żywieniowej. Głównymi celami wyznaczonymi w obszarze polityki opakowaniowej są: wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 r., wprowadzenie do sprzedaż toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów do 2022 r., a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 r. o 5% w stosunku do roku 2017.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3735 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.