Amazon najcenniejszą marką na świecie, przed Microsoftem

Internetowy gigant już trzeci rok z rzędu broni swojej wysokiej pozycji w rankingu Brand Finance Global 500 2020 przygotowanym przez wiodącą na świecie niezależną firmę doradczą w zakresie wyceny marek.

Firma także jako pierwsza w historii przekroczyła dotychczas nieosiągalną wartość 200 mld dolarów. W ubiegłym roku jej wartość wyniosła 187, 9 mld dolarów, a w tym - 220,8 mld dolarów.

Na podium znalazły się także: Google 159,7 mld dolarów, które w porównaniu z rokiem ubiegłym podskoczyło o jedną pozycję w górę oraz Apple 145,5 mld dolarów. Ta marka w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem zanotowała jednak spadek.  

W pierwszej dziesiątce są ponadto: Microsoft (117 mld dolarów), Samsung (94,5 mld dolarów), ICBC (80,8 mld dolarów), Facebook (79,8 mld dolarów), Walmart (77,5 mld dolarów), Ping An (69 mld dolarów) oraz Huawei (65 mld dolarów).

Ponadto warto zaznaczyć, że w tegorocznym zestawieniu znalazły się czterdzieści cztery marki detaliczne
których łączna wartość wyniosła prawie 800 mld dolarów, co czyni ten sektor trzecim co do wielkości tuż za technologią i bankowością.

Z kolei dyskontowi rywale Lidl (12,4 mld dolarów) i Aldi (14,3 mld dolarów) to najszybciej rosnące marki detaliczne. Oba brandy znalazły się także wśród 10 najszybciej rozwijających się marek ogółem w tym roku.
 
Joanna Hamdan 10142 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }