Tego zabraknie w McDonald’sie!

Polska jest pierwszym rynkiem w systemie McDonald’s, w którym całkowicie zrezygnowano z plastikowych słomek.

Od 23 stycznia we wszystkich restauracjach sieci w Polsce są dostępne wyłącznie papierowe słomki. Sieć wprowadza także nowe, przyjazne środowisku opakowania lodów McFlurry oraz patyczki do balonów.

To elementy długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju McDonald’s, której cele to między innymi znacząca redukcja gazów cieplarnianych z restauracji, biur i w łańcuchu dostaw, recycling wszystkich odpadów z sal jadalnych oraz wprowadzenie opakowań wykonanych ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku.

- Papierowe słomki, nowe kubki do lodów McFlurry i patyczki do balonów to dopiero początek. Wiemy, że jeszcze dużo pracy przed nami. Dobre rozwiązania, możliwe do wdrożenia w naszej skali, wymagają czasu. Intensywnie nad nimi pracujemy. Już wkrótce w restauracjach wdrożymy kolejne zmiany przyjazne środowisku - mówi Anna Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Papierowe słomki w McDonald’s przeszły wiele testów pod kątem wytrzymałości, niezawodności i funkcjonalności. Nowe rozwiązania opracowane zostały w oparciu o reakcje konsumentów badane w wybranych restauracjach.

Jak zapewnia Agnieszka Czarnecka, menadżer ds. zakupów McDonald’s Polska, nowe papierowe słomki mogą pozostawać w wodzie nawet przez 5,5 godziny bez namakania. To ponad dwukrotnie dłużej niż ich poprzednia wersja. Zostały dopuszczone do kontaktu z żywnością certyfikatem ISEGA. Słomki oraz ich opakowania są wykonane w 100 proc. z papieru certyfikowanego przez PEFC. Produkty z tym oznaczeniem wspierają odpowiedzialną gospodarkę leśną.

McDonald’s nie tylko ogranicza zużycie plastiku, wdraża też segregację i recycling śmieci we wszystkich restauracjach.

- Nowe papierowe słomki w 100% nadają się do recyklingu. Już teraz w większości naszych lokali znajdują się kosze umożliwiające segregację śmieci. Zmiana opakowań oraz technologie stosowane przez recyclerów umożliwiają nam stopniowe zamykanie obiegu i przetwarzanie odpadów np. na ręczniki papierowe - podkreśla Tomasz Kurpiewski, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju McDonald's Polska.

Joanna Hamdan 10209 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }