Kaufland rezygnuje z Australii na rzecz rozwoju w Europie

Cała wstecz! Niemiecka sieć wycofuje się z ekspansji na Antypodach nim zdążyła postawić choć jeden sklep. Czy to zapowiedź dużej transakcji w Europie? W Polsce?

Kaufland modyfikuje swoje plany ekspansji. Mimo zabezpieczonych około 20 lokalizacji, w których miały powstać dyskontowe hipermarkety i centra dystrybucyjne, należąca do Grupy Schwarz – największego europejskiego operatora sieć porzuca plany zdobycia Australii. Zamiast tego zapowiada wzmożoną koncentrację na europejskim biznesie.

– Będziemy aktywnie uczestniczyć w konsolidacji europejskiego handlu detalicznego – powiedział Frank Schumann, pełniący obowiązki dyrektora generalnego w Kauflandzie. – Nie była to dla nas łatwa decyzja. Zawsze czuliśmy się mile widziani w Australii – dodał Schumann. – Dziękujemy naszym pracownikom i partnerom biznesowym, którzy udzielili nam intensywnego wsparcia w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Dziękujemy również politykom, którzy zawsze byli bardzo otwarci na nasze plany.

Według australijskich mediów decyzja dotyczy około 200 pracowników.

Jak informuje Lebensmittel Zeitung, Kaufland pierwotnie planował wejść na rynek australijski w 2021 r., ostatnio mówiło się nawet o końcówce 2020 r., choć plany związane z najmniejszym kontynentem snuł już od 2016 r.

Latem 2019 r. operator zaczął już budować pierwszy sklep w stanie Wiktoria na południowym wschodzie kraju. To stan o największej gęstości zaludnienia, jego stolicą jest Melbourne. Centrum dystrybucyjne w Wiktorii miało również zaopatrywać Queensland, Nową Południową Walię i Australię Południową. Zgodnie z zapowiedziami Kaufland chciał zainwestować tam ponad 300 milionów euro i stworzyć do 2400 nowych miejsc pracy. Firma zainwestowała już w Australii około 500 milionów euro. Według raportów Kaufland chce „omówić w najbliższej przyszłości”, co stanie się z istniejącą nieruchomością.

– W Europie widzimy duży potencjał wzrostu – dodał Schumann. Oprócz Niemiec Kaufland jest obecny w Polsce, Czechach, Rumunii, Słowacji, Bułgarii, Chorwacji i Republice Mołdawii z około 1300 oddziałami i 132 000 pracowników. W naszym kraju sieć liczy 213 hipermarketów, od 1 lutego dojdą trzy przekształcone z Tesco. Może "wzmożona koncentracja na konsolidacji europejskiego handlu" oznacza chęć sięgnięcia po polską sieć tego operatora?

Według danych LZ Retailytics, Grupa Schwarz jest niekwestionowanym liderem w rankingu najlepiej sprzedających się europejskich detalistów spożywczych. W ubiegłym roku Kaufland i Lidl wspólnie osiągnęły sprzedaż w wysokości nieco ponad 120 milionów euro, z czego na Kaufland przypadło około 26 mln euro. Aldi Nord i Süd wygenerowały prawie 67 mln euro sprzedaży, Carrefour zajął trzecie miejsce ze sprzedażą ponad 64 mln euro.

Magdalena Weiss 2326 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }