PGS tylko w styczniu przyłączył 57 sklepów

W 2020 r. PGS chce rosnąc poprzez rozwój organiczny, jak i przejęcia sklepów pracujących pod innymi markami. Już w styczniu br. do sieci przyłączyło się 57 nowych sklepów. W ciągu najbliższych trzech lat PGS planuje dołączyć ok. 100 placówek w kraju.

Na zdjęciu: Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów

Dziś pod parasolem sieci franczyzowej Polskiej Grupy Supermarketów (PGS) funkcjonuje ponad 600 placówek, należących do prywatnych przedsiębiorców.

- Bardziej powszechny staje się trend zakupów convenience, blisko domu, od znanego producenta i sprzedawcy. Klienci coraz częściej pytają o produkty bio. Dlatego też staramy się bardzo umacniać pozycję „bliskiego” sklepu – tłumaczy filozofię sieci Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.

Zastrzega przy tym, że PGS - znana konsumentom z takich marek jak Top Market, Delica i Minuta8 – nie rezygnuje z większych sklepów. Pod szyldem Top Market nastąpi już niedługo otwarcie flagowego marketu o powierzchni ponad 1000 mkw. w nowo powstałej Galerii Otwockiej. Placówka ta ma być wyznacznikiem nowego standardu i nowej identyfikacji sieci, która – po 15 latach – zmieniła swoje logo.

To jedna z kilku inicjatyw prezesa Sadeckiego, który obchodzi swoje 17-lecie pracy. To właśnie zmiana logo wszystkich placówek staje się strategicznym celem PGS w 2020 r. i będzie kontynuowana w 2021 r.

Coraz więcej marek własnych

Rok 2020 ma stać się również okresem zwiększonej dynamiki poszerzania portfolio produktowego marki Spiżarnia Dworska. Obok dotychczasowych alkoholi i produktów gotowych, mają znaleźć się wędliny i nabiał – od lokalnych, polskich producentów. Celem PGS jest poszerzenie i promocja marek własnych – tak, aby na koniec 2020 r. stanowiły one ok. 15% przychodów Grupy.

PGS nie zapomina o marce O…Dobre, Pewne, Twoje! Aktualnie oferta obejmuje ponad 200 produktów różnych kategorii, w tym m.in. napoje, makarony, kasze, ryż, dżemy, sosy, żywność w puszkach.

- Na konkurencyjnym rynku musimy wychodzić na przeciw oczekiwaniom klientów. Klienci muszą wiedzieć, że znajdą w sklepie szeroki katalog podstawowych artykułów w cenach porównywalnych do dyskontowych, dlatego rozwijamy ofertę wysokiej jakości produktów marki własnej – tłumaczy Sadecki.

Obecnie za około 50% sprzedaży sklepów w sieci odpowiada asortyment, którego zakup od producentów i dostawców oferuje centralny magazyn PGS. Ponad 9% obrotów stanowią produkty pod marką własną - od artykułów spożywczych, chemicznych, higienicznych i przemysłowych po alkohol. Około 30% sprzedaży generują produkty od lokalnych dostawców.

Współpraca z partnerami

PGS chwali się, że wypracował model współpracy z przedsiębiorcami prowadzącymi sklepy pozwalający na elastyczne dopasowanie do regionalnej specyfiki oraz oczekiwań klientów. Operator wspiera właścicieli sklepów w zakresie marketingu, negocjacji cenowych z producentami (zaopatrzenie większości sklepów pochodzi z magazynu centralnego PGS), przy zachowaniu swobody dla franczyzobiorcy przez realizacji zakupów towarów z własnych źródeł.

- Oferujemy narzędzia i wsparcie finansowe z tytułu realizacji wspólnej polityki handlowej. Celem jest umożliwienie przedsiębiorcom poprawy rentowności prowadzonej działalności. Służy temu platforma zamówień z magazynu centralnego, system dystrybucji oraz inwestycje w nowe technologie, m.in. wprowadzany system kas samoobsługowych – wymienia prezes PGS.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3179 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }