Nestlé wyprodukuje kiełbaski na bazie soi i grochu

Od marca na jedenastu europejskich rynkach i w Stanach Zjednoczonych pojawią się w sprzedaży roślinne "kiełbaski". Zawierają soję, buraki, marchew, papryką oraz olej rzepakowy i kokosowy. Według deklaracji producenta smakują jak "prawdziwe".

Inicjatywa ta jest częścią zobowiązania Nestlé do oferowania smacznych i pożywnych produktów spożywczych pochodzenia roślinnego, których produkcja wywiera mniejszy wpływ na środowisko niż wyrób produktów z mięsa.

"Niesamowite kiełbaski" opatrzone będą marką Garden Gourmet. W Europie wystąpią w dwóch wariantach - klasycznej kiełbaski oraz chorizo. Będzie je można kupić w Austrii, Belgii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji i Szwajcarii. Marka premium Garden Gourmet obecna jeszcze w Finlandii, Danii, Czechach, we Włoszech i na Islandii oraz w Wielkiej Brytanii w branży gastronomicznej. Szwajcarski koncern nie podał, które kraje zamierza pominąć.

Wkrótce po premierze w handlu detalicznym największy dostawca FMCG świata planuje wprowadzenie "Niesamowitych kiełbasek" w wariancie gastronomicznym.

- Te roślinne kiełbaski mają smak i teksturę prawdziwej kiełbasy, są soczyste i kruche - zapewnia Wayne England, szef branży spożywczej Nestlé. - Można je przygotowywać w dowolny sposób, w tym grillować, piec lub smażyć na patelni - dodał.

Wegańskie kiełbaski zawierają soję, buraki, marchew, paprykę oraz olej rzepakowy i kokosowy. Każda ma 13 gramów białka roślinnego, nie zawiera cholesterolu i ma około 40% mniej tłuszczu niż kiełbasa wieprzowa.

W porównaniu z kiełbasą wieprzową wyprodukowanie kiełbasy sojowej przyczynia się do emisji o 90% mniejszej ilości CO2, pochłania 90% wody i wymaga 80% mniej ziemi uprawnej. Także jej opakowanie zostało zaprojektowane tak, aby w pełni nadawało się do recyklingu.

W Stanach Zjednoczonych Nestlé w kwietniu wprowadzi natomiast kiełbaski Sweet Earth na bazie białka grochu, w trzech wariantach - Habanero Cheddar (z ostrą papryczką i serem), Asian Ginger Scallion (w stylu azjatyckim z imbirem i szczypiorem) oraz Chik’n Apple (o smaku kurczaka i jabłka).

Podobnie jak w Europie, Nestlé planuje zaoferować też wersję produktów dla branży gastronomicznej. Wprowadzi także na rynek szereg wędliniarskich produktów mięsnych w USA, zarówno w opakowaniach jednostkowych, jak i do sprzedaży na wagę w ladach.

Nauka dla środowiska

Firma zainwestuje ponadto w przejście z pierwotnych tworzyw sztucznych na takie, które pochodzą z recyklingu.

Dwa lata temu Nestlé zobowiązało się, że do 2025 r. 100% opakowań firmy będzie nadawało się do recyklingu lub ponownego użycia. Bazując na tej deklaracji, firma zredukuje zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią w tym samym okresie. Jednocześnie Nestlé współpracuje z innymi podmiotami w celu rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego, a także podejmuje działania, których celem jest oczyszczenie oceanów, jezior i rzek z plastikowych odpadów.

Dostępność plastiku z recyklingu, który byłby przeznaczony do kontaktu z żywnością jest ograniczona, ponieważ uzyskanie takiego surowca jest trudne. Aby stworzyć rynek dla takich tworzyw i pobudzić na nie popyt, Nestlé zobowiązało się do pozyskania 2 mln ton tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu i dozwolonych do kontaktu z żywnością. Na ten cel przeznaczono 1,5 mld franków.

Innowacje w dziedzinie opakowań, w tym nowe materiały, systemy wielokrotnego napełniania i rozwiązania w zakresie recyklingu, to kolejne kluczowe wyzwanie na drodze ku przyszłości bez odpadów. Poza znaczącymi badaniami prowadzonymi przez Instytut Badań nad Opakowaniami Nestlé (Nestlé Institute of Packaging Sciences), firma zainwestuje 250 mln franków w start-upy prowadzące przedsięwzięcia w obszarze zrównoważonych opakowań.

Magdalena Weiss 2326 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }