Empik wprowadza kasy samoobsługowe

W 2020 r. Empik planuje wprowadzenie 130 kas samoobsługowych w salonach w całej Polsce oraz dalszy rozwój formatu Future Store. Strategia ekspansji sieci zakłada, że do 2023 r. na terenie kraju funkcjonować ma 370 salonów, z czego 60 z nich stanowić będą sklepy w mniejszym formacie.

Plany na najbliższe lata zakładają ponadto wyrównanie sprzedaży we wszystkich kanałach: sklepach stacjonarnych, na platformie Empik.com oraz w aplikacji mobilnej.

Empik w 2019 roku

Grupa Empik z każdym kolejnym rokiem coraz mocniej zaznacza pozycję lidera sprzedaży wielokanałowej. 276 salonów w całej Polsce – z takim wynikiem marka zakończyła 2019 r. Nowe salony to nie tylko rozwiązania, które mają zapewnić wygodny dostęp do kultury i rozrywki, lecz także zagęszczenie mapy odbioru bezpłatnych przesyłek z Empik.com.

Podsumowując ubiegły rok działalności Empiku, nie można pominąć dwóch miejsc na kulturalnej mapie, które dzięki sieci Empik zyskały nowe życie: najstarszej księgarni w Polsce przy Rynku Głównym w Krakowie oraz retro Czytelni w warszawskim Empiku Junior przy ulicy Marszałkowskiej. Zarówno księgarnia narracyjna w Krakowie, która otworzyła się w nowej aranżacji nawiązującej do wielowiekowej tradycji tej lokalizacji, jak i warszawska Czytelnia stylizowana na dawny Klub Międzynarodowej Prasy i Książki, mają być przede wszystkim miejscami spotkań z bogatym programem kulturalnym.

Empik w ub.r. osiągnął swoje cele założone w strategii na lata 2019-2023. Sieć otworzyła 21 punktów sprzedaży o łącznej powierzchni handlowej 2492 mkw.,w tym13 standardowych salonów (powyżej 200 mkw.) oraz 8 Empików w mniejszym formacie. Uruchomiono ponadto 3 sklepy Papiernik by Empik. Obecnie w całej Polce w ramach Grupy Empik funkcjonuje 276 salonów Empik, 11 sklepów Papiernik by Empik oraz 20 księgarni Mole Mole.

Sieć rozwija format mniejszych salonów, docierając do nowych klientów w kolejnych miejscowościach. W 2019 r. do Empiku w swoim mieście mogli po raz pierwszy przyjść mieszkańcy Kluczborka, Śremu, Bolesławca czy Krotoszyna.

- Chcemy być coraz bliżej naszych klientów, inspirować ich do poznawania i rozwijania swoich pasji i zainteresowań, zachęcać do ciekawego spędzania wolnego czasu. Konsekwentnie pracujemy nad jakością obsługi we wszystkich kanałach sprzedaży, maksymalizując omnichannel-owe podejście do klienta - komentuje Cezary Kupiec, dyrektor operacyjny Empiku.

Dodaje, że usługa click&collect wciąż zyskuje na popularności. - Zależy nam na tym, by klienci mieli świadomość korzyści płynących z ekspresowej rezerwacji i odbioru w salonie. Dzięki niej w komfortowy sposób mogą zamówić produkt, mając pewność, że będzie na nich czekał w wybranej lokalizacji już po dwóch godzinach. Pozwala to jednocześnie uniknąć całego procesu obsługi zamówień, wysyłki i transportu – wyjaśnia Cezary Kupiec.

Nowe rozwiązania

Nowe salony to także rozwiązania technologiczne, które mają ułatwić zakupy klientom stacjonarnym i usprawnić proces obsługi zamówień online. W 2019 r. obok tradycyjnych kas, w salonach sieci Empik pojawiły się kasy samoobsługowe - w całej Polsce już 31 Empików oferuje taką możliwość. Dodatkowo, klienci sieci mogą dokonać zakupu u kasjerów z tabletami, którzy są dostępni na terenie sklepu.

Grupa Empik sprawdza, które z proponowanych rozwiązań najbardziej odpowiada klientom, aby w przyszłości rozwijać się w kierunku przez nich preferowanym. Ponadto, wszystkie salony Empik powyżej 180 mkw. oferują już także możliwość odbioru zamówień z Empik.com o dużych gabarytach, z czego chętnie korzystają klienci.

Jedną z ważniejszych koncepcji marki są salony w formacie Future Store, których domeną są duże ekrany w centrum sklepu informujące o ciekawych premierach, nowościach i aktualnościach ze świata kultury i rozrywki. Salony w tej formule są dla sieci standardem przy otwarciach punktów sprzedaży w dużych galeriach. Do formatu Future Store modernizowane są również najważniejsze działające już salony. W 2019 r. do sieci dołączyły 3 kolejne lokalizacje w tej koncepcji - w Bydgoszczy, Rzeszowie i Bielsku-Białej.

Strategia na lata

Strategia ekspansji Empiku zakłada, że do 2023 r. na terenie całej Polski będzie funkcjonować 370 salonów, z czego aż 60 z nich stanowić będą sklepy w mniejszym formacie. W najbliższych planach, a więc na ten rok, jest otwarcie 130 kas samoobsługowych w salonach w całej Polsce oraz dalszy rozwój formatu Future Store. Plany na najbliższe lata zakładają ponadto wyrównanie sprzedaży we wszystkich kanałach: sklepach stacjonarnych, na platformie Empik.com oraz w aplikacji mobilnej.

 

Katarzyna Pierzchała 3710 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.